Συμβουλές Επιτυχίας

 
9 Μάιος
2017

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ GOOGLE ADWORDS;

ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ GOOGLE ADWORDS;
 
Ένα πλεονέκτημα της διαφήμισης στο Google είναι ο έλεγχος του κόστους. Μάθε σε αυτό το άρθρο τα βασικά στοιχεία του πόσο κοστίζει η διαφήμιση google για να μη χάνεις χρήματα.



Πραγματική Ιστορία (δεκαετία ΄90)

 Η Χαρά είναι υπεύθυνη marketing για ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων. Για να μπορέσει να διαφημίσει το ξενοδοχείο της σε κλαδικά έντυπα, αλλά και εφημερίδες πανελλαδικής κυκλοφορίας, επικοινωνεί με καθένα από αυτά τα έντυπα και ζητά τιμοκαταλόγους. Στην συνέχεια επιλέγει βάση διαφόρων στοιχείων (κυκλοφορία, προφίλ κοινού, κ.ο.κ) τα «καλύτερα» και ξεκινά την διαπραγμάτευση με καθένα ξεχωριστά. Τι έκπτωση θα λάβει για x εμφανίσεις ή τι ποσό πρέπει να διαθέσει για να έχει μεγαλύτερη έκπτωση. Στην συνέχεια πρέπει να αποφασίσει αν το budget που έχει διαθέσιμο είναι αρκετό ή πρέπει να ζητήσει μεγαλύτερο, πως θα το κατανείμει  και πως θα καταφέρει να πετύχει το μέγιστο όφελος για το ξενοδοχείο. Και φυσικά θα πάρει αρκετό καιρό για να ξέρει αν τελικά πήρε τις σωστές αποφάσεις ή όχι. Σε περίπτωση που δεν πετύχει, θα έχει χαθεί εκτός από ένα σεβαστό ποσό χρημάτων και μια ολόκληρη σεζόν.

Πραγματική Ιστορία (2017)

Η Χαρά είναι υπεύθυνη marketing για ένα ξενοδοχείο 4 αστέρων. Αφού καθοριστεί από τον προϊστάμενό της το budget για διαφήμιση, ξεκινά άμεσα την δημιουργία της Google Adwords στρατηγικής της. Χωρίζει το budget σε μηνιαίους και ημερήσιους προϋπολογισμούς και κατόπιν ξεκινά να διαμορφώνει τις διαφημιστικές καμπάνιες της. Μόλις τις ετοιμάσει, ξεκινά αμέσως την προβολή τους για μια δοκιμαστική περίοδο. Στο τέλος της, αξιολογεί τα αποτελέσματα και κάνει τις απαραίτητες διορθώσεις, ώστε να πετύχει την καλύτερη δυνατή απόδοση των χρημάτων που επενδύει και να κερδίσει πολύτιμο χρόνο.

Ποια από τις δύο ιστορίες θεωρείς ότι ταιριάζει καλύτερα στην δική σου επιχείρηση;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE = ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΟΣΤΟΥΣ

Στο προηγούμενο άρθρο μας με θέμα τα θετικά της διαφήμισης στη Google, τονίσαμε ότι το πολύ μεγάλο πλεονέκτημα του AdWords είναι η δυνατότητα που δίνει στον διαφημιζόμενο να ελέγχει στο πως δαπανάται το διαφημιστικό budget που διαθέτει.

Αυτό επιτυγχάνεται γιατί δεν υπάρχει minimum ποσό που μπορείς να διαθέσεις. Αν για παράδειγμα έχεις μια μικρομεσαία επιχείρηση και μπορείς να διαθέσεις 100€ για μια εβδομάδα ή για ένα μήνα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το Google Adwords δεν θα σου γυρίσει την πλάτη γιατί οι ανταγωνιστές σου δαπανούν τα πενταπλάσια ή δεκαπλάσια χρήματα.

Επίσης όταν μπεις στην δημοπρασία -ανεξάρτητα από το συνολικό διαφημιστικό budget που διαθέτεις- ξεκινάς από την ίδια αφετηρία με όλους τους ανταγωνιστές σου για να κερδίσεις την υψηλότερη κατάταξη της διαφήμισης σου. Και μάλιστα συχνά δεν παίζει ρόλο για την πρώτη θέση το ποιος θα κάνει την μεγαλύτερη προσφορά ανά κλικ, αλλά ποιος διαθέτει το συνολικά καλύτερο πακέτο. ( Αυτό θα το αναλύσουμε σε επόμενο άρθρο, γιατί χωράει αρκετή ανάλυση).

Τελικά με την διαφημιση στη Google μπορείς να καθορίσεις εσύ και όχι το μέσο, πόσα θα πληρώσεις και για πόσο διάστημα, χωρίς να τρέμεις ότι θα γίνουν υπερβάσεις. Και έχεις την δυνατότητα ακόμα και να διακόψεις τις διαφημιστικές σου καμπάνιες, ανά πάσα στιγμή πατώντας απλά ένα κουμπί. Αυτό σημαίνει πως τον απόλυτο έλεγχο τον έχεις εσύ και όχι το διαφημιστικό μέσο.

ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ

Το κόστος στο Google Adwords δεν είναι σταθερό και ίδιο για όλες τις λέξεις-κλειδιά (keywords). Αντίθετα η πλατφόρμα διενεργεί μια δημοπρασία για κάθε keyword. Συνεπώς ο ανταγωνισμός και όχι το ίδιο το Adwords καθορίζει το πόσο που θα πληρώσεις για κάθε κλικ που θα λάβει η διαφήμιση σου ή για κάθε χίλιες εμφανίσεις που θα έχει (αυτό θα αναλυθεί στην συνέχεια του άρθρου).

Ας υποθέσουμε ότι η Χαρά, που αναφέραμε στην αρχή του άρθρου, θέλει να διαφημίζει το ξενοδοχείο της στις αναζητήσεις: «ξενοδοχεία Αθήνα» και «hotel Athens». Αν και φαινομενικά αυτές οι αναζητήσεις αναφέρονται στο ίδιο πράγμα, η τιμολόγηση τους είναι διαφορετική. Σήμερα που γράφεται αυτό το άρθρο, το κόστος του κλικ είναι 0,88€ και 1,90€ αντίστοιχα. Προφανώς ο ανταγωνισμός στην δεύτερη είναι μεγαλύτερος και ωθεί την τιμή προς τα πάνω. Αυτό όμως ισχύει για σήμερα. Σε 10 μέρες ή σε ένα μήνα το κόστος μπορεί να είναι διαφορετικό. 

Αυτός ο τρόπος διαμόρφωσης του κόστους εξασφαλίζει στον κάθε διαφημιζόμενο ότι δεν θα πληρώσει αυθαίρετα υπεραξία στο διαφημιστικό μέσο. Αντίθετα εξασφαλίζει στον κάθε διαφημιζόμενο ότι θα αντιμετωπιστεί δίκαια και με τον ίδιο σεβασμό, ανεξαρτήτως ονόματος, μεγέθους ή budget.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

Το βασικό εργαλείο ελέγχου του κόστους της διαφήμισης στη Google είναι ο καθορισμός προϋπολογισμού. Ο ημερήσιος προϋπολογισμός είναι το μέγιστο ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώνεις κάθε μέρα, κατά μέσο όρο, για κάθε διαφημιστική καμπάνια στο λογαριασμό σου. Το ποσό ρυθμίζεται εξ’ ολοκλήρου από εσένα και μπορείτε να το επεξεργαστείς οποιαδήποτε στιγμή.

Όταν ορίζεις την προσφορά σου στην δημοπρασία κάθε λέξης-κλειδί, ορίζεις  το μέγιστο ποσό που είσαι διατεθειμένος να πληρώσεις για 1 κλικ στη διαφήμισή σου, για 1.000 εμφανίσεις της ή για 1 μετατροπή. Αν πχ για τη λέξη κλειδί που σε ενδιαφέρει έχεις ορίσει σαν μέγιστό κόστος ανά κλικ (Cost per click ή CPC) το 0,50€ και έχεις ημερήσιο προϋπολογισμό 10€, θεωρητικά θα δεχτείς 20 κλικ. Τι γίνεται στην πράξη; 

Αν λόγω χαμηλού ανταγωνισμού το κόστος είναι χαμηλότερο, εσύ θα χρεωθείς λιγότερο το κάθε κλικ. To Google Adwords διατηρεί το δικαίωμα, αν δει πως υπάρχουν πολλές αναζητήσεις σε αυτόν τον όρο (Keyword), να επιτρέψει την υπέρβαση του ημερήσιου προϋπολογισμού μέχρι 20% παραπάνω.  Στο παράδειγμα μας δηλαδή, μπορεί για κάποιες μέρες αντί για 10€ να δεχτείς κλικ αξίας 12€. Αλλά μόνο για μερικές μέρες. Στο σύνολο το μήνα το ποσό χρέωσης σου δεν θα ξεπερνά τα 10€ πολλαπλασιασμένα με τον συντελεστή 30,4, όσες δηλαδή μέρες έχει κατά μέσο όρο ένας ημερολογιακός μήνας.

Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται ότι ποτέ σε μηνιαία βάση δεν θα χρεωθείς παραπάνω χρήματα από όσα έχεις υπολογίσει να επενδύσεις στην διαφήμιση στο Google Adwords.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

Η επιλογή του πώς θα δαπανήσεις τα χρήματά σου προϋποθέτει επιλογή του τρόπου που θα υποβάλεις την προσφορά σου. Οι διαθέσιμες επιλογές είναι οι ακόλουθες:

  • Κόστος ανά κλικ (CPC): Αν θέλετε να επικεντρωθείς στα κλικ στις διαφημίσεις σου και να αυξήσεις την επισκεψιμότητα sto website σου, θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις την προσφορά CPC.
  • Κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM): Αν θέλετε να επικεντρωθείτε στις εμφανίσεις, δηλαδή, στον αριθμό των φορών που εμφανίζεται η διαφήμισή σου και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας. Αυτή η στρατηγική προσφοράς διατίθεται μόνο για καμπάνιες του Δικτύου εμφάνισης.
  • Κόστος ανά απόκτηση πελάτη (CPA):. Αν θέλετε να επικεντρωθείς στις μετατροπές, δηλαδή σε συγκεκριμένες ενέργειες τις οποίες πραγματοποιούν τα άτομα στο website σου, αφού κάνουν κλικ σε μία από τις διαφημίσεις σου, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε την προσφορά CPA.


«ΤΕΛΙΚΑ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ GOOGLE;»

Αυτό είναι το μόνιμο ερώτημα όλων των υποψηφίων διαφημιζόμενων στο Google Adwords. Σίγουρα το ίδιο αναρωτιέσαι και εσύ. Θα προσπαθήσω να σου απαντήσω όσο ποιο απλά γίνεται.

Συνολικά (ημερήσια και μηνιαία) η διαφημιση στο Google κοστίζει όσα εσύ μπορείς να επενδύσεις. Αν το πορτοφόλι σου αντέχει 10€ τη μέρα για 30 μέρες, δηλαδή συνολικά 300€, θα σου κοστίσει μέχρι αυτό το ποσό. Ποτέ περισσότερο!

Το κόστος όμως του κάθε κλικ που θα γίνει στην διαφήμιση σου είναι μια άλλη ιστορία. Θα διαμορφωθεί μέσα από μια δημοπρασία, στην οποία λαβαίνεις μέρος μαζί με τους ανταγωνιστές σου, για να μπορέσεις να την τοποθετήσεις σε μια από τις λίγες (7 στο σύνολο) διαφημιστικές θέσεις στην πρώτη σελίδα του Google.

ΘΕΛΕΙΣ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΜΑΣ;


Αν θέλεις να διαφημιστείς στο Google Adwords, αλλά σου φαίνεται δύσκολο να το κάνεις μόνος σου, εμείς μπορούμε να σε βοηθήσουμε. Στην Bizz είμαστε πιστοποιημένοι συνεργάτες της Google, διαθέτουμε 10 χρόνια εμπειρία στο στήσιμο λογαριασμών στο Adwords και έχουμε πολύ όρεξη να δημιουργήσουμε την δική σου ιστορία επιτυχίας. Μπορούμε να απογειώσουμε τις πωλήσεις της επιχείρησης σου άμεσα!

Εσύ τι θα κάνεις;