Συμβουλές Επιτυχίας

 
8 Ιούλιος
2017

8+1 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ CONTENT MARKETING ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ

8+1 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ CONTENT MARKETING ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ
 
Το content marketing σαν επιλογή θα φέρει πολλά οφέλη στην επιχείρηση αν εφαρμόστει σωστά. Για να επιτύχει όμως απαιτούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις. Στο άρθρο αυτό αναλύονται διεξοδικά 8+1 αλήθειες γύρω από το μάρκετινγκ περιεχομένου που θα σε κάνουν να το δεις από άλλη οπτική.



Μια από τις αγαπημένες μου κωμωδίες είναι η ταινία «Chef» του 2014. Αφηγείται την ιστορία ενός σεφ σε γκουρμέ εστιατόριο, ο οποίος μετά από μια παρεξήγηση απολύεται. Στην προσπάθεια του να σταθεί ξανά στα πόδια του έχει την πολύ έξυπνη ιδέα να παντρέψει το γκουρμέ με το street food. Έτσι ανακαινίζει και λειτουργεί μια καντίνα που παράγει γκουρμέ street food. Οι πρώτοι πελάτες είναι διστακτικοί. Σύντομα όμως τα πράγματα αλλάζουν και όλοι μιλούν για αυτή την καντίνα με το απίστευτο φαγητό. Τα νέα διαδίδονται μέσω των social media σε όλη τη χώρα και ο πρωταγωνιστής μας γίνεται διάσημος.

Αυτή η ιστορία έχει πολλές ομοιότητες με αυτό που ονομάζουμε content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου). Στην Bizz χρησιμοποιούμε κατά κόρον content marketing strategy (στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου) για πολλούς από τους πελάτες μας. Η εμπειρία μας έχει δείξει ότι η επένδυση σε αυτή τη στρατηγική επιλογή μπορεί να δώσει εκπληκτικά αποτελέσματα για εσένα και την επιχείρηση σου.

Ποιες όμως είναι οι προϋποθέσεις για να πετύχει; Τι θα απαιτήσει από εσένα; Και τελικά, ποια οφέλη θα έχεις αν επιλέξεις να κάνεις μάρκετινγκ περιεχομένου;

Στην συνέχεια ακολουθούν 8 αλήθειες για το content marketing που θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σου:

#1 Το περιεχόμενο πρέπει να αφορά τον πελάτη σου

Μιλώντας για τον εαυτό σου όλη την ώρα είναι ο πιο γρήγορος τρόπος για να χάσεις τους φίλους σου. Οι πιθανοί πελάτες δεν ενδιαφέρονται για την επιχείρηση σου και το τι προσφέρει. Ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτό που μπορεί να κάνεις γι 'αυτούς.

Βάλε τον εαυτό σου στα παπούτσια των πελατών και μάθε τις ανάγκες τους, τις ερωτήσεις που έχουν και στη συνέχεια τους δώσε τους τις κατάλληλες απαντήσεις  και ιδέες. Το περιεχόμενο σου πρέπει να υπάρχει για αυτούς και όχι για εσένα.

# 2. Το πολύ περιεχόμενο δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή

Το να αντλήσεις «περιεχόμενο» από το Facebook βίντεο ή posts ίσως είναι διασκέδαση και ευκολία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πληροί τα υψηλά στάνταρτ ποιότητας που πρέπει να έχει το περιεχόμενο σου. Για τον λόγο αυτό απέφυγε τις εύκολες λύσεις. Τα άρθρα που τραβούν την προσοχή των επισκεπτών σου και σου δίνουν credits ποιότητας στο μυαλό τους, απαιτούν προσπάθεια, έρευνα και χρόνο.

Το ποιοτικό περιεχόμενο (content) παραγκωνίζει ένα τόνο άχρηστου περιεχομένου. Μην υποκύψεις στον πειρασμό να γεμίσεις το website σου με πολύ και «φτηνό» περιεχόμενο. Quality, not quantity!

# 3. Το εφήμερο περιεχόμενο δεν είναι το καλύτερο περιεχόμενο

Το περιεχόμενο που αναφέρει τα τελευταία νέα στον κλάδο σου είναι υπέροχο. Αλλά έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής. Τα σημερινά νέα, αύριο είναι παλιά νέα. Σύντομα θα μοιάζει παρωχημένο και θα κάνει το website σου να μοιάζει με παλιά εφημερίδα. Η λογική αυτή δείχνει να μην επικρατεί στους δημιουργούς περιεχομένου των social media, που ενδιαφέρονται μόνο για το εύκολο και το εφήμερο.

Το αειθαλές περιεχόμενο είναι περιεχόμενο που μπορεί να μοιραστεί για μήνες ή και χρόνια μετά την δημοσίευση του και να φέρει όφελος. Η στρατηγική επιλογή σου να καταστεί το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου σου αειθαλές είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Σου επιτρέπει να δημιουργήσεις στην ουσία μια τράπεζα περιουσιακών στοιχείων με περιεχόμενο που μπορεί να μοιράζεται συνεχώς, ανεξαρτήτως του πόσος καιρός έχει περάσει από το «ανέβασμα» του.

Το άλλο σημαντικό όφελος είναι ότι προσελκύει επίσης συνδέσμους (backlinks), καθώς πολλοί άνθρωποι θα θελήσουν να το συμπεριλαμβάνουν στα δικά τους blog και να το αναδημοσιεύσουν. Αυτό δημιουργεί μια προστιθέμενη αξία που ενισχύει την SEO στρατηγική σου, γιατί είναι γνωστό πως SEO και Content Marketing πάνε χέρι χέρι.

# 4. Το περιεχόμενο πρέπει να μοιράζεται (διαχέεται) για να δημιουργήσει αντίκτυπο

Ποτέ μην πιστέψεις την φράση: «Δημιουργήστε το και οι πελάτες σου θα έρθουν», Είναι περισσότερο ευχή και καθόλου αλήθεια!

Το περιεχόμενο σου χρειάζεται να δημιουργήσει εντύπωση για να ξεχωρίσει. Ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι σκληρός και τεράστιος. Δεν ανταγωνίζεσαι σε ένα χωριό, αλλά σε έναν κόσμο γεμάτο δεδομένα, πληροφορίες και θόρυβο. Ο μοναδικός τρόπος για να πετύχεις είναι να το διανείμεις σωστά και να ενισχυθεί με όσο το δυνατόν περισσότερα μέσα.

Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν φτάνει να το δημοσιεύσεις στο website σου. Πρέπει να χρησιμοποιήσεις την δύναμη των social media και το email marketing για να κερδίσεις χώρο στην προσοχή των πελατών σου. Είναι επίσης απαραίτητο να κάνεις SEO για να κερδίσεις μια πολυπόθητη θέση στην πρώτη σελίδα Google. Αλλά αν δεν σου φτάνουν αυτά και θέλεις να ενισχύσεις ακόμα περισσότερο τον αντίκτυπο του περιεχομένου σου, οφείλεις να εξετάσεις την διαφημιση στο Google μέσω της πλατφόρμας Google Adwords.

Το content marketing είναι μια συνεχής μάχη για τα μάτια και το μυαλό του πελάτη σου.

# 5. Το περιεχόμενο πρέπει να έχει διαφορετικές μορφές

Οι τρόποι μάθησης των ανθρώπων όπως και οι προτιμήσεις για την επιθυμητή μορφή περιεχομένου ποικίλλουν.

Πολλοί είναι αυτοί που προτιμούν να διαβάζουν. Μπορούν μέσα σε μερικά λεπτά να διαβάσουν ένα ενημερωτικό άρθρο και να πάρουν όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες. Άλλοι πάλι θέλουν να δουν φωτογραφίες ή  ένα video στο Youtube για να ενημερωθούν. Σε αυτούς δεν αρέσει το διάβασμα και προτιμούν να βλέπουν οπτικοποιημένες τις πληροφορίες.

Εφόσον, σε ενδιαφέρει να διευρύνεις την βάση των υποψηφίων πελατών σου  δεν μπορείς να αποκλείσεις κανέναν από το περιεχόμενο σου. Ευτυχώς για όλους μας, η πρόοδος της τεχνολογίας σου δίνει τα απαραίτητα εργαλεία να παράγεις ποιοτικό περιεχόμενο με συγκριτικά χαμηλό κόστος. Αρκεί να  αντιπαραβάλεις το κόστος που είχε ένα τηλεοπτικό σποτ στο παρελθόν, με το πόσο κοστίζει σήμερα να δημιουργήσεις ένα διαφημιστικό video για το Youtube.

Αυτό που χρειάζεσαι περισσότερο από χρήματα –σήμερα- για να δημιουργήσεις ποιοτικό περιεχόμενο είναι ωραίες ιδέες και καλή γνώση του σε ποιους απευθύνεσαι και το πώς μπορείς να το φέρεις στα δικά τους μέτρα.

# 6. Το περιεχόμενο καθορίζει την εικόνα που έχει ο επισκέπτης για την εταιρεία σου

Το internet marketing είναι μια μοναδική -από όλες τις απόψεις- εμπειρία. Κάθεσαι μόνος ή μαζί με την ομάδα σου στο computer για να δημιουργήσετε το περιεχόμενό σας. Εργάζεστε σκληρά μέχρι να το δημοσιοποιήσετε. Όταν το κάνετε, κάποιος άλλος σε μια μακρινή περιοχή, που μπορεί να απέχει και χιλιάδες χιλιόμετρα, το διαβάζει. Δεν σε έχει συναντήσει ποτέ, δεν έχει έρθει στην εταιρία σου, αλλά μόλις σε έχει κρίνει και έχει σχηματίσει γνώμη από αυτό το περιεχόμενο.

Σου ακούγεται αποθαρρυντικό; Εξαρτάται από το πώς εσύ θα το αντιμετωπίσεις. Αν η απόφαση σου είναι να παράγεις και να διανέμεις υψηλής ποιότητας περιεχόμενο για τους επισκέπτες του website σου, τότε όλα θα λειτουργούν προς όφελος σου!

# 7. Η δημιουργία περιεχομένου σε αλλάζει ως άνθρωπο και επιχειρηματία

Είναι κανόνας πως η συνεχής δημιουργία περιεχομένου μεταβάλλει τη ζωή του δημιουργού του. Γιατί; Η συνήθεια να κάθεσαι και να διαβάζεις, να ερευνάς, να δημιουργείς και να δημοσιεύεις (μοιράζοντας τη δημιουργία σου) με τον καιρό θα σε μεταμορφώσει.

Θα σε βοηθήσει ν’ αποκτήσεις ξεκάθαρες ιδέες για την επαγγελματική φιλοσοφία σου, θα μάθεις περισσότερα για το προϊόν/υπηρεσία σου και τον κλάδο που δραστηριοποιείσαι. Το κυριότερο είναι πως θα σε εθίσει στην διαδικασία της διαρκούς αναζήτησης και βελτίωσης με στόχο ένα ποιοτικό αποτέλεσμα.

Το content marketing μπορεί -εκτός από επαγγελματία- να σε μεταβάλλει και ως άνθρωπο.

# 8. Το content marketing απαιτεί επιμονή και υπομονή

Πόσες φορές το έχεις ακούσει αυτό μέχρι τώρα; Πολλές φαντάζομαι!  

Σε όλους μας αρέσουν τα γρήγορα αποτελέσματα που επιτυγχάνονται με την μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Όλοι θέλουμε πολλούς επισκέπτες στο website χωρίς να κουραστούμε. Αυτό είναι ανθρώπινο, αλλά κοντόφθαλμο και ανέφικτο.

Το επιτυχημένο μάρκετινγκ περιεχομένου απαιτεί μια νοοτροπία μακράς πνοής. Η διατήρηση της ικανότητας παραγωγής ποιοτικού περιεχομένου απαιτεί επιμονή. Η οικοδόμηση ενός μεγάλου brand είναι ένα ταξίδι που θέλει μεγάλη υπομονή.

H ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡH ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ CONTENT MARKETING

Από όλα όσα μας έχει διδάξει η εμπειρία μας στο μάρκετινγκ περιεχομένου, δεν αναφέραμε το ποιο σημαντικό: για να γίνουν όλα τα παραπάνω επιτυχημένα πρέπει να υπάρχει μια content marketing strategy που τα καθοδηγεί.

Η στρατηγική είναι που θα καθορίσει τους στόχους, το είδος, την ποσότητα και το ύφος του περιεχομένου που πρέπει να παραχθεί και να μοιραστεί στο κοινό. Αυτή είναι που θα υποδείξει τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που θα ορίζουν το περιεχόμενο. Η content marketing strategy υποδεικνύει τα μέσα που θα χρειαστούν για να φτάσει (διασπορά) στο κοινό σου. 

Αντιλαμβάνεσαι επομένως πως είναι διαφορετικό πράγμα να παράγεις περιεχόμενο, από το να κάνεις content marketing. Στην δεύτερη εκδοχή είναι απαραίτητη η ύπαρξη μιας στρατηγικής που θα οδηγεί σε επιτυχία.

Σε αυτό το σημείο ίσως περιμένεις να ακούσεις πόσο εύκολα μπορούν να γίνουν όλα τα παραπάνω με την χρήση 2-3 τρικ. Θα ήθελα πολύ να είμαι σε θέση να σου αποκαλύψω τέτοια μυστικά. Δυστυχώς όμως δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές στο content marketing (γενικά στο marketing θα έλεγα). Για να φτάσεις στην επιτυχία χρειάζεσαι οργανωμένη, μεθοδική εργασία και αρκετή υπομονή.

Σε αυτό θα σε βοηθήσει να έχεις μαζί σου μια ομάδα επαγγελματιών, που θα έχει γνώση και εμπειρία του πως γίνεται επιτυχημένα το marketing περιεχομένου. Η βοήθεια τους θα σε γλυτώσει από πολύ κόπο και χρόνο (ειδικά χρόνο), αλλά και χρήματα που θα χάσεις σε άλλες μη αποδοτικές επιλογές.

Αν σκέφτεσαι να επενδύσεις στο content marketing της επιχείρησής σου, αξίζει να μας γνωρίσεις. Η εμπειρία μας στο marketing, αλλά και η ακόρεστη δίψα μας να δημιουργούμε «ιστορίες επιτυχίες» για τους συνεργάτες μας, είναι τα εχέγγυα της δουλείας μας. Δεν θα σου υποσχεθούμε ποτέ προκαταβολικά «τον ουρανό με τα άστρα», γιατί προτιμούμε να μιλάνε στο τέλος τα αποτελέσματα που φέρνουμε για εσένα.

Αν μετά από όλα αυτά θέλεις να ζήσεις την αλήθεια του content marketing δεν έχεις παρά να συμπληρώσεις την φόρμα επικοινωνίας  πατώντας εδώ ή απλά να μας καλέσεις στο 210 300 4448.