Συμβουλές Επιτυχίας

 
5 Σεπτέμβριος
2017

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA;

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΑ SOCIAL MEDIA;
 
Η διαφήμιση στα social media και ειδικά η διαφήμιση στο facebook είναι προσιτή ακόμα και για τις μικρότερες επιχειρήσεις. Πότε πρέπει να γίνεται και ποιους στόχους να υπηρετεί; Στο άρθρο αυτό θα δεις μια ρεαλιστική προσέγγιση ενός σημαντικού εργαλείου του Social Media Marketing.

Στην Bizz μια από τις ποιο συχνές ερωτήσεις που ακούμε από τους πελάτες μας είναι: «Πρέπει να επενδύσω χρήματα στην πληρωμένη διαφήμιση στα Social Media και αν ναι πότε;»

Η απάντησή μας είναι συνήθως αυτή: Αν επενδύετε στο Social Media Marketing, πρέπει  οπωσδήποτε να έχετε ένα πρόγραμμα πληρωμένης διαφήμισης (κυρίως διαφήμιση στο Facebook που είναι το Νο1 social media στην χώρα μας).

Το συμπέρασμα μιας έρευνας του 2016 αναφορικά με την χρήση των social media ήταν τόσο σαφές και άμεσο, που δεν επιδέχεται πολλές ερμηνείες: «Η διαρκής επιτυχία στο social media marketing απαιτεί πλέον διαφήμιση επί πληρωμή». Η οργανική προβολή δεν αποδίδει πια. Είναι ώρα οι επιχειρήσεις που βλέπουν σοβαρά την παρουσίας τους στα social media, να επενδύσουν εκεί που βρίσκονται οι πελάτες τους.

Όπως συμβαίνει με κάθε στοιχείο ενός επιτυχημένου προγράμματος marketing, κάθε διαφήμιση στα social media θα πρέπει να υποστηρίζει τους συνολικούς σου στόχους, και του marketing και τους επιχειρηματικούς. Αλλά ποιους δύο στόχους μπορεί να υπηρετήσει καλύτερα;

Την προσέλκυση νέων υποψηφίων πελατών και την δημιουργία συνθηκών αναγνωρισιμότητας της φίρμας σου (brand awareness). Σκέψου τι θέλεις να επιτύχεις και κινήσου ανάλογα προς αυτή την κατεύθυνση.

Προσέλκυση Νέων Πελατών


Αν θέλεις να τονώσεις τις πωλήσεις σου χρειάζεται περισσότερους υποψήφιους πελάτες στην πόρτα της επιχείρησης σου. Για το σκοπό αυτό δημιούργησε μια καμπάνια πληρωμένης διαφήμισης  στα social media που θα κάνει γνωστό το περιεχόμενο του website σου. Το ποιοτικό περιεχόμενο προσελκύει αποτελεσματικά τους υποψήφιους πελάτες και προσδίδει μεγάλη αξία στην συνεργασία σας. Ταυτόχρονα το περιεχόμενο θα εξασφαλίσει ότι κάθε νέος πελάτης σου είναι πολύ εξοικειωμένος με το προϊόν ή την υπηρεσία σου.


Brand Awareness


Από την άλλη πλευρά, αν η επιχείρηση σου επιδιώκει να λανσάρει ένα νέο προϊόν/υπηρεσία, θα ήθελες να προετοιμάσεις την αγορά με μια εκστρατεία αναγνωρισιμότητας. Μια αποτελεσματική λύση για το στόχο αυτό θα ήταν να δημιουργήσεις  μια καμπάνια πληρωμένης διαφήμισης, που στοχεύει σε άτομα που επηρεάζουν την κοινή γνώμη στο χώρο σου. Περιεχόμενο που είναι μοναδικό, με την μορφή αναρτήσεων στο blog σου ή video ακόμα περισσότερο, μπορεί να ενεργοποιήσει άτομα που όπως λέμε «κουβαλούν πολύ κόσμο μαζί τους» (influencers). Όταν ετοιμάζεις  ένα νέο προϊόν, οι influencers μπορούν να το συστήσουν καλύτερα στο κοινό-στόχος και να το βοηθήσουν να εξοικειωθεί με την χρήση του. Έτσι θα είναι σε θέση να ανακαλύψουν ποιο γρήγορα την αξία του και να γίνουν πιστοί πελάτες σου.

Πώς να Ξεκινήσεις με τον Καλύτερο Τρόπο;


Αλλά τι γίνεται αν ξεκινάς απλά; Το κλειδί για όλα αυτά είναι να βεβαιωθείς ότι οι καμπάνια που θα πληρώσεις υποστηρίζει αυτό που κάνεις ήδη με την οργανική παρουσία σου στα social media.

Είναι εύκολο να δημιουργήσεις μια πληρωμένη καμπάνια πχ διαφήμιση στο Facebook και μέσα σε λίγη ώρα την βλέπουν οι υποψήφιοι πελάτες σου. Αλλά τι θα γίνει όταν κάνουν κλικ και επισκεφτούν την σελίδα της επιχείρησης σου; Θα βρουν περιεχόμενο που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που τους δημιούργησε η διαφήμιση; Αν όχι τότε έχεις χάσει τις εντυπώσεις.

Για το λόγο αυτό, πριν ξεκινήσεις πληρωμένη διαφήμιση, βεβαιώσου ότι έχεις ήδη μια βασική οργανική παρουσία. Προφίλ και σελίδες στα social media που έχουν φτωχό περιεχόμενο να ξέρεις ότι απογοητεύουν τους χρήστες. Το πλούσιο περιεχόμενο όχι μόνο θα δώσει στο ακροατήριό σου κάτι να ασχοληθεί μόλις θα προσγειωθεί στο προφίλ σου, αλλά θα βοηθήσει και εσένα να καταλάβεις τι λειτουργεί και τι όχι. Τα analytics των social media (πχ τα Facebook analytics) θα σε βοηθήσουν να μάθεις ποιο περιεχόμενο είναι αυτό που ελκύει περισσότερο, ποια ώρα της ημέρας οι αναρτήσεις σου αποδίδουν καλύτερα και ποιο κοινό ενδιαφέρεται περισσότερο για το περιεχόμενό σου.

Η μέτρηση των πόσων followers έχεις, είναι ένα στατιστικό που κυρίως τονώνει την ματαιοδοξία σου. Εντούτοις  θα κοροϊδεύαμε τον εαυτό μας αν λέγαμε ότι οι μετρήσεις που προάγουν την ματαιοδοξία μας δεν έχουν καμία σημασία. Μερικές φορές, αποκτώντας πολλούς followers μέσω μιας καμπάνιας πληρωμένης διαφήμισης, μπορεί να βοηθήσει την επιχείρηση σου να φανεί πιο «δυνατή» στο κοινό που σε ενδιαφέρει πραγματικά όταν επισκέπτεται το προφίλ της. Επομένως, εάν είσαι νέος στα social media, μια καμπάνια προσέλκυσης followers μπορεί να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις την δική σου κοινότητα (community).

Επένδυσε Σωστά στo Social Media Marketing


Θυμήσου το βασικότερο: πρέπει να στοχεύσεις! Στόχευσε το κοινό που θέλεις, με την σωστή διαφήμιση και το ανάλογο περιεχόμενο. Το να πληρώσεις για να βρεθείς  μπροστά σε ένα ακροατήριο που δεν σε ενδιαφέρει, δεν θα προωθήσει σε τίποτα τους στόχους σου.

Σύντομα η παρουσία (ή μη) στα social media  θα είναι συνώνυμο της ύπαρξης μιας επιχείρησης ή όχι. Είναι σχεδόν αυτονόητο ότι μια υπαρκτή, υγιής επιχείρηση πρέπει να έχει ενεργή παρουσία στα social media.

Αν δεν το έχεις κάνει ήδη, ήρθε η ώρα να συστήσεις την επιχείρηση σου στο κοινό της μέσω των social media. Ένας τρόπος για να το πετύχεις γρήγορα και αποτελεσματικά είναι και μέσω της πληρωμένης διαφήμισης.

Είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις; Εδώ θα βρεις όσα χρειάζεσαι για να χτίσεις μια αποτελεσματική στρατηγική Social Media Marketing.