Συμβουλές Επιτυχίας

 
26 Σεπτέμβριος
2017

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ FACEBOOK VS ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE: ΠΟΙΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ FACEBOOK VS ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ GOOGLE: ΠΟΙΟΣ ΚΕΡΔΙΖΕΙ;
 
Διάβασε σε αυτό το άρθρο τις ομοιότητες και τις διαφορές της διαφήμισης στο Facebook με την διαφήμιση στο Google. Επίσης μάθε πως μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις καλύτερα προς όφελος σου.


H διαφήμιση στο Facebook και η αντίστοιχη στο Google AdWords προσφέρουν στις επιχειρήσεις -σαν την δική σου- μεγάλες ευκαιρίες για να προσεγγίσουν πελάτες. Όλοι μας, ανεξαρτήτως του πόσο συχνά περιηγούμαστε στο internet έχουμε εκτεθεί σε διαφημίσεις στο feed μας στο Facebook ή έχουμε δει κάποια διαφήμιση Google, καθώς κάνουμε αναζητήσεις για πράγματα που μας ενδιαφέρουν.

Σε αυτό το άρθρο θέλουμε να απαντήσουμε σε ένα ερώτημα που έχουμε δεχτεί από πολλούς  πελάτες μας και πιθανόν να έχεις και εσύ: «Ποιες είναι οι διαφορές τους και ποιο δίκτυο διαφήμισης είναι καλύτερο να χρησιμοποιήσω;».
 
Διαφήμιση στο Facebook και Διαφήμιση Google AdWords: Ομοιότητες
 
Το  Facebook και το Google AdWords είναι και τα δύο τεράστιες διαφημιστικές πλατφόρμες με άνευ προηγουμένου μαζική εμβέλεια. Για του λόγου το αληθές αρκεί να σκεφτείς ότι το Facebook έχει περισσότερους από 1,6 δισεκατομμύρια χρήστες και η Google διαχειρίζεται  περίπου το 77% του παγκόσμιου όγκου αναζητήσεων στο internet.
 
Και οι δύο πλατφόρμες αποκομίζουν έσοδα  όταν ο χρήστης πατήσει την διαφήμιση. Αυτό το σύστημα τιμολόγησης είναι γνωστό ως κόστος-ανά-κλικ ή CPC. Αυτή η δομή δημοπρασίας ενθαρρύνει την προβολή διαφημίσεων υψηλότερης ποιότητας που επηρεάζουν τους χρήστες να κάνουν κλικ. Η υψηλότερη ποιότητα με την σειρά της συνεπάγεται επίσης υψηλότερο ανταγωνισμό, αυξάνοντας το κόστος ανά κλικ, καθώς περισσότεροι διαφημιζόμενοι υποβάλλουν προσφορά για να κερδίσουν μια θέση στη πλατφόρμα διαφήμισης.
 
Οι διαφημιστικές πλατφόρμες και των δύο μπορούν να αντιστοιχούν την κατάλληλη διαφήμιση στο σωστό άτομο. Πχ μπορούν να προβάλλουν διαφημίσεις γυναικείων προϊόντων σε γυναίκες, εξαιρώντας ταυτόχρονα τους άντρες. Επίσης μπορούν με μια σχετικά μεγάλη ακρίβεια να εκθέτουν στις διαφημίσεις σου κατοίκους συγκεκριμένης περιοχής ή περιοχών που βρίσκονται σε εμβέλεια από ένα σημείο.
 
Όλα τα παραπάνω είναι εκπληκτικά εργαλεία, ειδικά αν τα συγκρίνει κανείς με τα παραδοσιακά Μέσα διαφήμισης που κυριαρχούσαν στο marketing τον προηγούμενο αιώνα. Τότε που «έριχνες» κάπου τα χρήματα σου και απλά ευχόσουν να πάει καλά. Τώρα με τα πολύ εξελιγμένα analytics που υπάρχουν μπορείς να ελέγχεις την αποτελεσματικότητα και των δύο δικτύων διαφήμισης και οποιαδήποτε στιγμή το θελήσεις να σταματήσεις την προβολή των διαφημίσεων σου ή απλά να κάνεις edit σε οτιδήποτε θεωρείς ότι δεν αποδίδει τα αναμενόμενα.
 
Διαφήμιση στο Facebook  vs  Διαφήμιση Google: Διαφορές
 
Η μεγάλη διαφορά μεταξύ των διαφημίσεων στο Facebook και στο Google βρίσκεται στο κίνητρο ή καλύτερα την πρόθεση του χρήστη. Το AdWords στοχεύει χρήστες που δείχνουν πρόθεση όταν πληκτρολογούν στο search box της Google. Το Facebook δεν έχει τέτοια δυνατότητα. Αντί για αυτό, η διαφήμιση στο Facebook ταιριάζει με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.
 
Η διαφορά στην πρόθεση σημαίνει ότι τα δύο δίκτυα διαφήμισης διαφέρουν σε ποιο είδος επιχειρηματικών στόχων είναι ποιο αποτελεσματικό το καθένα από αυτά. Οι διαφημίσεις Facebook είναι εξαιρετικές για την οικοδόμηση της αναγνωσιμότητας του προϊόντος  σου ή της επιχείρησης σου (brand awareness). Το Google AdWords είναι ιδανικό για την τοποθέτηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρεις μπροστά στα μάτια του χρήστη όταν το ψάχνει.
 
Οι χρήστες της Google οδηγούνται. Οι χρήστες του Facebook περιηγούνται.

Το  Facebook μπορεί να προβάλλει διαφημίσεις σε άτομα που ενδέχεται να μην ψάχνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία σου, αλλά που μπορεί να θεωρεί ότι ίσως να ταιριάζουν με το προφίλ των πελατών σου. Αυτές οι διαφημίσεις θα επιτρέψουν σε αυτά τα άτομα να γνωρίζουν ότι υπάρχει το προϊόν σου και ενδεχομένως να δημιουργήσει έτσι μελλοντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες.
 
Οι χρήστες του Google AdWords πληκτρολογούν τις αναζητήσεις τους με σκοπό. To Google AdWords χρησιμοποιεί  τον όρο αναζήτησης που πληκτρολόγησε ο χρήστης  για να δημιουργήσει σχετικές διαφημίσεις, οι οποίες πιθανόν να τον ενδιαφέρουν. Όπου η διαφήμιση στο Facebook ψαρεύει σε θολά  νερά για πιθανό ενδιαφέρον, η διαφήμιση Google είναι ιδιαίτερα εξειδικευμένη στα ενδιαφέροντα του χρήστη, όπως αυτά εμφανίζονται στις λέξεις-κλειδιά (keywords) που πληκτρολόγησε.
 
Δημογραφικά Στοιχεία

Ωστόσο, οι διαφημίσεις Facebook εξοπλίζονται με τα απίστευτα δημογραφικά στοιχεία που συγκεντρώνει το Facebook. Λειτουργώντας σαν μια νόμιμη τράπεζα προσωπικών δεδομένων, σημαίνει ότι το  Facebook είναι σε θέση να βρει αποδέκτες για τις διαφημίσεις σου που ταιριάζουν με τον ιδανικό σου πελάτη. Οι δημογραφικές επιλογές στόχευσης του Facebook υπερβαίνουν κατά πολύ τις αντίστοιχες του Google.
 
Μπορείτε να στοχεύσετε ατελείωτα δημογραφικά στοιχεία όπως ηλικία, φύλο, περιοχή κατοικίας, επαγγελματική θέση κλπ. Μπορείτε επίσης να επιτύχετε συγκεκριμένα ενδιαφέροντα, στοχεύοντας σε άτομα που αγαπούν συγκεκριμένες σελίδες .Οι εκτεταμένες επιλογές σημαίνουν ότι μπορείτε να αποφασίσετε την προσέγγιση των διαφημίσεών σας, κάνοντας την διαφήμιση στο Facebook ποιο προσωπική.
 
Χαμηλότερο CPC στην διαφήμιση στο Facebook
 
Επειδή το Google AdWords κεφαλαιοποιεί την προφανή πρόθεση, ενώ οι διαφημίσεις Facebook προσπαθούν να την μαντέψουν, το κόστος ανά κλικ της διαφήμισης Google είναι γενικά υψηλότερο. Βέβαια το χαμηλότερο CPC δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη και μεγαλύτερο κέρδος για εσένα.  Το σημαντικό είναι  να παρακολουθείς τις πωλήσεις που πραγματικά δημιουργεί το Facebook για να διαπιστώσεις εάν είναι φτηνότερες ή ακριβότερες από το AdWords.
 
Σε αυτό το σημείο όμως υπάρχει και ένας κίνδυνος:  εάν συγκρίνετε τις μετατροπές (conversions) του AdWords, όπου τα άτομα αναζητούν ενεργά τις προσφορές σου, με τις αντίστοιχες  του Facebook, όπου οι άνθρωποι μπορεί να μην γνωρίζουν καν ότι υπάρχουν, οι εκτιμήσεις για την αποτελεσματικότητα που έχει η διαφήμιση στο Facebook ενδέχεται να είναι στρεβλές.
 
Πως είναι καλύτερα να χρησιμοποιούνται;

Οι διαφημίσεις στο Facebook είναι καλές για να προσελκύσουν τους ανθρώπους στον website σου, να ενδιαφερθούν για το περιεχόμενο σου και να μάθουν για την επιχείρησή σου. Ένα άτομο που αγοράζει άμεσα από τη διαφήμισή του στο Facebook είναι σπάνιο πράγματι.
 
Για τον λόγο αυτό είναι καλύτερα να θυμάσαι ότι οι διαφημίσεις στο Facebook χρησιμοποιούνται καλύτερα για τη δημιουργία αναγνωρισιμότητας, αυξάνοντας το μέγεθος του κοινού σου. Έτσι θα κεντρίσει περισσότερα άτομα ν’ αναζητήσουν το προϊόν σου και τότε η διαφήμιση Google θα είναι εκεί να κεφαλαιοποιήσει τον ενδιαφέρον τους.
 
Όπως έχουμε διαπιστώσει στην πράξη, η διαφήμιση στο Facebook και η διαφήμιση Google λειτουργούν εξαιρετικά καλά. Πότε; Στην πραγματικότητα, οι ποιο επιτυχημένες καμπάνιες internet marketing χρησιμοποιούν και τα δύο δίκτυα διαφήμισης σε συνδυασμό μεταξύ τους.