Συμβουλές Επιτυχίας

 
25 Σεπτέμβριος
2016

ΤΟ ΚΑΛΟ CALL-TO-ACTION ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ!

ΤΟ ΚΑΛΟ CALL-TO-ACTION ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ!
 
Διαβάστε σε αυτό το άρθρο τι είναι το Call-to-Action (CTA) και ποια τα βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει για να παρακινεί τον επισκέπτη του website σας σε δράση.



Σας έτυχε ποτέ να μπείτε σε ένα υπέροχο κατάστημα με φανταστικά προϊόντα στο οποίο απουσίαζαν οι πωλητές; Αν ναι, αγοράσατε τελικά κάτι από αυτό; Μάλλον όχι. Αιτία; Έλλειπε ο άνθρωπος εκείνος που θα σας βοηθούσε να μετουσιώσετε την επιθυμία σας για αγορά σε πράξη.

Το ίδιο ισχύει και για ένα website με καταπληκτικό design και περιεχόμενο, που του λείπουν όμως τα κατάλληλα Call-to-Action.  

Το Call-to-Action (CTA) ή «προτροπή για ενέργεια» στα ελληνικά, είναι ένα ευδιάκριτο κουμπί ή link τοποθετημένο μέσα στο website που σκοπό έχει να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού και να το προτρέψει να πραγματοποιήσει μια επιθυμητή για εμάς ενέργεια.

Στην πράξη για να πετύχουμε τον στόχο μας, συνδυάζουμε  το καλό περιεχόμενο με μια ενδιαφέρουσα προσφορά, η οποία θα δελεάσει το χρήστη ώστε να κάνει την επιθυμητή κίνηση.
Για παράδειγμα, ας υποθέσουμε ότι θέλουμε να εφαρμόσουμε μια σημαντική πρακτική growth hacking: να συλλέξουμε τα emails του κοινού μας, για να τους στέλνουμε τις προσφορές του μήνα. Αν βάλουμε μόνο μια φόρμα συμπλήρωσης στοιχείων δίπλα στο κείμενο, χωρίς να πούμε τίποτα άλλο, σίγουρα κανένας δεν θα την συμπληρώσει. Αν όμως του υποσχεθούμε ότι συμπληρώνοντας την θα έχει μια έκπτωση και τον προτρέψουμε με ένα καλό Call-To-Action, ναι τότε έχουμε πολλές περισσότερες πιθανότητες να το κάνει.

Πώς δημιουργούμε ένα «καλό» CTA

Καταρχήν, πρέπει να ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Αυτό σημαίνει ότι η επιλογή του σχήματος, του μεγέθους και του χρώματος είναι τέτοια που το κάνει ευδιάκριτο, χωρίς όμως να χαλάει την αρμονία του υπόλοιπου περιεχομένου. Αν πχ στο website σας κυριαρχεί το λευκό χρώμα, ένα CTA σε μαύρο ή κόκκινο χρώμα θα είναι επιτυχημένο. Αυτό βέβαια προϋποθέτει να μην έχετε «φορτώσει» την σελίδα σας με πολλά περιττά στοιχεία, όπως διαφημιστικά banners και άλλα που δημιουργούν το αίσθημα της ασφυξίας στον επισκέπτη και «εξαφανίζουν» το CTA σας. (δείτε μερικές ιδέες στο infographic στο τέλος του άρθρου)

Επίσης το καλό CTA παρακινεί σε άμεση δράση. Ακόμα κι αν δεν έχετε μια άμεση προσφορά που λήγει σύντομα, αλλά θέλετε απλά να αυξήσετε τον αριθμό των εγγραφών στο εταιρικό σας newsletter, χρησιμοποιείστε λέξεις όπως «τώρα» ή «σήμερα», που προκαλούν τον επισκέπτη να δράσει.

Τέλος να θυμάστε : οι άνθρωποι πραγματοποιούν μια ενέργεια είτε για να κερδίσουν κάτι είτε για να μην χάσουν κάτι. Άρα χρειάζονται το κατάλληλο κίνητρο. Εσείς τι κίνητρα δίνετε στους επισκέπτες του website σας για να τους πείσετε και να πατήσουν τα CTA σας; Θα αποκτήσουν ένα εκπτωτικό κουπόνι για αγορές από το e-shop σας; Θα κατεβάσουν ένα δωρεάν eBook σχετικά με ένα θέμα που τους αφορά; Ότι και αν τους δίνετε φροντίστε να είναι ξεκάθαρο, όχι μυστηριώδες. Υποστηρίξτε το CTA σας με μια επικεφαλίδα που να τραβάει το βλέμμα κι ένα σύντομο, αλλά περιεκτικό κείμενο με το όφελος που θα αποκομίσουν. 

Αν φτάσατε διαβάζοντας μέχρι εδώ, θα καταλάβατε ότι τα Call-to-Action λειτουργούν περίπου όπως ο πωλητής σε ένα φυσικό κατάστημα. Σας βοηθούν να πείσετε τον επισκέπτη σας να κάνει την επιθυμητή ενέργεια.

Τώρα αξίζει τον κόπο να αφιερώσετε 5 λεπτά στο δικό σας website για να ξαναδείτε τα CTA που έχει. Υπάρχουν; Και αν ναι, πόσο σας ικανοποιούν;  Αν έχετε αμφιβολίες, πάρτε την βοήθεια των ειδικών. Δώστε στο website σας τους «πωλητές» (Call-to-Action) που του αξίζουν!