Συμβουλές Επιτυχίας

 
3 Νοέμβριος
2016

5 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ MARKETING ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ

5 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ MARKETING ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ
 
Κάποτε αρκούσε το καλό προϊόν σε καλή τιμή για να έχεις ικανοποιητικές πωλήσεις. Σήμερα όμως οι συνθήκες έχουν αλλάξει. Στο άρθρο αυτό αναλύονται 5 στοιχεία για να χτίσεις την δική σου επιτυχημένη στρατηγική digital marketing που φέρνει πωλήσεις.



«Η ζωή είναι σαν καβαλάς ένα ποδήλατο. Για να κρατήσεις ισορροπία πρέπει να συνεχίσεις να κινείσαι».  –Albert Einstein

Πριν από 30 ή 40 χρόνια ίσως αρκούσε να έχεις ένα καλό προϊόν σε μια καλή τιμή για να έχεις ικανοποιητικές πωλήσεις και να μεγαλώνεις την επιχείρηση σου. Αν μάλιστα στα προηγούμενα μπορούσες να προσθέσεις και την καλή εξυπηρέτηση, ε τότε είχες πετύχει το καλύτερο δυνατό.

Και σήμερα πάνω κάτω τα ίδια χρειάζεσαι σαν βάση για την επιχείρηση σου. Αλλά μόνο σαν μια καλή βάση και τίποτα άλλο. Το μυστικό για να πετύχεις σήμερα ακούει στο όνομα: Digital Marketing.

«Τώρα τα πιάσαμε τα λεφτά μας» θα σκέφτεσαι. «Είναι εύκολο να ακολουθήσω όλες αυτές τις εξελίξεις με το internet, το Google, το Adwords, τα social media και όλα τα σχετικά;». Πολύ λογική η ερώτηση σου! Η απάντηση είναι πως δεν χρειάζεται να πανικοβάλλεσαι με όλα αυτά, ούτε είναι απαραίτητο να ξέρεις τα πάντα για να ξεκινήσεις σήμερα.

Υπάρχουν άλλωστε 5 βασικά πράγματα που μπορείς να κάνεις  για να χτίσεις την δική σου στρατηγική digital marketing, ανεξάρτητα του πόσο εξοικειωμένος είσαι .

Α. Δημιούργησε την δική σου ιστορία.

Θυμάσαι τότε που ήμασταν παιδιά και για να φάμε το φαγητό μας, μας έλεγαν μια ωραία ιστορία που κατέληγε στο ότι τα καλά παιδιά τρώνε όλο το φαγητό τους. Έτσι είναι και οι πελάτες σου. Για να «φάνε όλο το φαγητό τους» θέλουν να τους πεις την κατάλληλη ιστορία. Όχι ποιος είσαι, πότε ξεκίνησες και γιατί είσαι καλύτερος από τον ανταγωνιστή σου. Δεν τους ενδιαφέρουν αυτά. Θέλουν να τους πεις το πόσο καλό θα τους κάνει αν χρησιμοποιήσουν τα προϊόντα ή την υπηρεσία σου, το πόσο θα βελτιώσει την δική τους δουλειά, τι θα κερδίσουν, κ.ο.κ. Να θυμάσαι ότι οι πελάτες αγοράζουν με κίνητρο είτε για να κερδίσουν κάτι, είτε για να αποφύγουν να χάσουν κάτι.

Όταν λοιπόν έχεις αυτή την ιστορία έτοιμη κάνε την σημαία σου. Γράψε την στο website σου, διέδωσε την μέσω των social media και της email καμπάνια σου, φτιάξε διαφημίσεις με εικόνα, μα πάνω απ’ όλα πες την στους πελάτες σου στο τηλέφωνο και στα ραντεβού σας.

Β. Δημιούργησε το δικό σου brand.

Αφού έφτιαξες την ιστορία σου, δημιούργησε τώρα και αυτόν που θα την πει καλύτερα, το brand σου. Εσύ είσαι ένα μόνο άτομο, ο πωλητής σου το ίδιο. Το website σου είναι μια εικόνα, το ίδιο και τα social media. Αν όμως όλα αυτά τα μεμονωμένα στοιχεία τα βάλεις και τα συντονίσεις κάτω από την ομπρέλα ενός brand είσαι σε καλό δρόμο. Αν μάλιστα έχουν στα χέρια τους και το καλό προϊόν στην κατάλληλη τιμή, που αναφέραμε νωρίτερα, τότε είναι εύκολο να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των πελατών. Και να θυμάσαι τον κανόνα: Η εμπιστοσύνη φέρνει αφοσίωση στο brand (brand loyalty) και η αφοσίωση χτίζει δυνατές επιχειρήσεις.

Γ. Χρησιμοποίησε data σε ότι έχει να κάνει με το marketing.

Χωρίς τα νούμερα (δεδομένα) δεν πάς πουθενά. Αυτά θα σου πουν ποια είδη διαφήμισης να διαλέξεις και σε ποια έχεις την καλύτερη σχέση κόστος/οφέλους, ποια social media είναι καταλληλότερα για την επιχείρηση σου, ποιες σελίδες του website σου κοιτάει περισσότερο το κοινό σου, από πού προέρχονται οι επισκέπτες σου και δεκάδες άλλα σημαντικά στοιχεία.  Χωρίς τα δεδομένα αυτά είναι σαν να περπατάς με δεμένα τα μάτια. Μόνο κατά τύχη θα μπορέσεις να βρεις την πόρτα για την επιτυχία. Και πίστεψε μας, στο marketing δεν υπάρχει τύχη, μόνο μεθοδική δουλειά.

Δ. Μπες στην θέση του κοινού σου.

Όλα τα προηγούμενα είναι σημαντικά, αλλά η επιτυχία τους θα κριθεί από τον ποιο αυστηρό δικαστή, το κοινό σου. Όσο ευρηματική και αν είναι μια διαφήμιση ή όσο ωραία και να είναι η ιστορία σου, αν δεν κάνει αυτό το κλικ στο κοινό σου όλα θα πάνε χαμένα. Εντάξει μην σε πιάνει πανικός με αυτό που είπαμε. Υπάρχει και για αυτό λύση.

Γίνε ένα με το κοινό σου. Πως; Καταρχήν παραμέρισε λίγο τις προτιμήσεις, την αισθητική σου, το γούστο σου. Τo website δεν φτιάχνεται για να αρέσει σε εσένα, ούτε οι διαφημίσεις για να αγοράσεις εσύ. Για τους πελάτες σου γίνονται. Αυτοί θα αγοράσουν.

Αφού το λύσαμε αυτό, προχώρα στο επόμενο βήμα. Γνώρισε τους! Γίνε ένας από αυτούς. Διάβασε τα νούμερα που τους αφορούν, αλλά μην σταθείς εκεί. Μάθε τι τους αρέσει και τι όχι, ανακάλυψε τι τους συγκινεί και τι τους φοβίζει, πως θα ήθελαν να είναι το brand σου και γιατί. Όταν τους ξέρεις τόσο καλά ώστε να είσαι μέρος της ομάδας τους, θα μπορείς να κάνεις το επόμενο βήμα που είναι να τους δώσεις το περιεχόμενο που θα τους φέρει κοντά στην επιχείρηση σου.    
 
Ε. Γίνε γρήγορος και ευπροσάρμοστος.

Υπάρχει ένα ρητό που λέει πως «όποιος δεν προσαρμόζεται γρήγορα πεθαίνει». Ναι αυτό είναι σωστό. Τον ρυθμό στο marketing σήμερα τον δίνει η τεχνολογία, η Google, τα social media και τα χιλιάδες φωτεινά μυαλά που ψάχνουν την επόμενη μεγάλη ιδέα που θα αλλάξει το internet. Εσύ λοιπόν τι θα κάνεις; Θα συνεχίσεις να πολεμάς με σπαθί και ασπίδα, όταν οι ανταγωνιστές έχουν τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους και πολεμικά αεροπλάνα;

ΕΣΥ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΕ ΤΟ MARKETING ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΟΥ;

Από τα παραπάνω είναι φανερό πως το digital marketing είναι ομαδική δουλειά. Δεν υπάρχει one man show  σε αυτό. Ο μουσικός που προσπαθεί να κάνει όλη την ορχήστρα μόνος του είναι καταδικασμένος να παίζει μουσική στο πεζοδρόμιο.

Αν λοιπόν θέλεις να παίζεις μουσική στις μεγάλες σκηνές, φτιάξε την δική σου ορχήστρα. Βρες τους δικούς σου μουσικούς, κάνε τους ομάδα και εσύ συντόνισε τους σαν καλός μαέστρος. Και όπως σε κάθε ομαδική προσπάθεια, να θυμάσαι πως πρέπει ο καθένας να ξέρει το ρόλο του, τα καθήκοντα του, αλλά και το πώς επηρεάζει η δουλειά του το συνολικό αποτέλεσμα.

Αν πάλι ο χρόνος σου είναι περιορισμένος και δεν σου επιτρέπει να κάνεις όλα τα παραπάνω, τότε δεν έχεις παρά να αναζητήσεις τους δικούς σου συνεργάτες στο digital marketing. Εμείς είμαστε πρόθυμοι να σε βοηθήσουμε να χαράξεις και να υλοποιήσεις την δική σου πετυχημένη στρατηγική digital marketing. Δεν πιστεύουμε στις έτοιμες λύσεις (λύσεις-πακέτο) και εργαζόμαστε σκληρά για να βοηθήσουμε την επιχείρηση σου να χτίσει την δική της ιστορία επιτυχίας.

Τι πιστεύεις; Αξίζει να έρθεις σε επαφή μαζί μας;