Υπηρεσίες

 

ΓΙΑΤΙ ΤΟ MARKETING ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ!

ΓΙΑΤΙ ΤΟ MARKETING ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ!
 
Γιατί το marketing είναι απαραίτητο για όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις; Μπορούν οι μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις να ανταγωνιστουν τις μεγάλες; Τι κόστος έχει; Κάντε με αυτό το άρθρο μια εισαγωγή στον κόσμο του hotel marketing!


Είσαι επιχειρηματίας του τουριστικού κλάδου και διαθέτεις μια μικρομεσαία τουριστική μονάδα (ξενοδοχείο, ενοικιαζόμενα δωμάτια, camping, εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων, κοκ). Μέχρι στιγμής τα πράγματα πάνε καλά για την επιχείρηση σου: η πληρότητα την περίοδο του καλοκαιριού αγγίζει το 100%, έχεις αφοσιωμένους πελάτες που έρχονται σταθερά την μια χρονιά μετά την άλλη και το βασικότερο είναι ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες που παρέχεις. Όλες οι συνθήκες δείχνουν ιδανικές. Εύλογα λοιπόν θα ρωτήσεις: «Γιατί χρειάζομαι marketing για την επιχείρηση μου; Τι θα μου προσφέρει που δεν το έχω;»

Ας κάνουμε ένα μικρό quiz.
Ερώτηση: Ποιο είναι το γνωστότερο αναψυκτικό τύπου κόλα που ξέρεις με τις μεγαλύτερες πωλήσεις;
Απάντηση:  Φυσικά η Coca Cola!
Ερώτηση: Ποιο είναι το αναψυκτικό τύπου κόλα που διαφημίζεται περισσότερο παγκοσμίως;
Απάντηση: Πάλι η Coca Cola!

Αν λοιπόν ακόμα και η Coca Cola χρειάζεται το marketing, τι νομίζεις ότι ισχύει για την δική σου επιχείρηση;

ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΕΣΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΤΟ MARKETING

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους θα ήταν χρήσιμο να εντάξεις το marketing στην επιχειρηματική σου λειτουργία. Ενδεικτικά θα αναφέρω τους σημαντικότερους:

Α. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων μεγαλώνει καθημερινά. Ο ανταγωνιστής σου που μέχρι εχθές έδειχνε αδύναμος, αύριο μπορεί να σε ξεπεράσει και να είσαι εσύ στην θέση του αδύναμου. Επίσης στον τουρισμό που τα πάντα είναι ρευστά, μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια (ή κάποιος άλλος απρόβλεπτος παράγοντας) μπορεί να ωθήσει μια μεγάλη μάζα τουριστών να μετακινηθούν από την περιοχή σου σε μια γειτονική.

Β. Οι οικονομικές συνθήκες αλλάζουν (συνήθως προς το χειρότερο) και αυτό επηρεάζει ακόμα και τους ποιο αφοσιωμένους πελάτες σου. Σκέψου πόσα ξόδευαν οι Έλληνες πελάτες πριν την κρίση και πόσα ξοδεύουν τώρα. Τι θα κάνεις για αυτό; Θα αφήσεις να σε παρασύρει το γενικότερο αρνητικό κλίμα;

Γ. Ακόμα και αν δεν ισχύουν τα προηγούμενα, σίγουρα επιθυμείς να αυξήσεις τις πωλήσεις σου. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί κυρίως με το προσελκύσεις πελάτες που θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για τις υπηρεσίες σου. Πως όμως θα του προσελκύσεις χωρίς την κατάλληλη στρατηγική marketing;

Και κάτι ακόμα: το internet αλλάζει καθημερινά και μαζί του αλλάζει και ο κόσμος γύρω μας. Κάποτε οι πελάτες για να σε βρουν χρησιμοποιούσουν τον Χρυσό Οδηγό, τουριστικούς καταλόγους, τουριστικά περιοδικά και σίγουρα συστάσεις φίλων. Σήμερα υπάρχουν τα websites,η μηχανή αναζήτησης Google, το Trip Advisor, τα Social Media (Facebook, Instagram κτλ) και πολλά άλλα. Θα ήταν ζημιογόνο για την επιχείρηση σου να μην προσαρμοστείς στις ανάγκες της εποχής.
Για όλους τους παραπάνω λόγους πιστεύουμε ότι αξίζει να γνωρίσεις το hotel marketing και να πεισθείς για την χρησιμότητα του να το εντάξεις στην στρατηγική σου.

TI EINAI TO HOTEL MARKETING

Το marketing είναι η διαδικασία για να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της επιχείρησης σου στους καταναλωτές. To hospitality marketing καθοδηγεί στο πώς επιχειρήσεις του κλάδου της φιλοξενίας, όπως ξενοδοχεία, camping, τουριστικά θέρετρα και επιχειρήσεις εστίασης , θα χρησιμοποιήσουν τεχνικές μάρκετινγκ για να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Τις επόμενες εβδομάδες θα ασχοληθούμε με στρατηγικές hospitality marketing που μπορούν να βοηθήσουν επιχειρήσεις φιλοξενίας -σαν την δική σου- να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να κερδίσουν τον ανταγωνισμό.

Πριν κλείσουμε όμως, θα θέλαμε να απαντήσουμε και στο πρώτο ερώτημα που πιθανόν έχεις: «Πόσο κόστος έχει το hotel marketing και είναι σε θέση μια μικρομεσαία τουριστική επιχείρηση σαν την δική μου να το αντέξει;» 

Ίσως έχεις στο μυαλό σου το παραδοσιακό marketing της δεκαετίας του ’90 και του 2000. Τότε για να διαφημιστείς σε τηλεόραση, ραδιόφωνα και τουριστικά περιοδικά και οδηγούς το κόστος ήταν τεράστιο και το αποτέλεσμα αμφίβολο. Στο digital marketing που κυριαρχεί σήμερα δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά. Τα διαφημιστικά μέσα άλλαξαν, όπως είπαμε νωρίτερα, και το κόστος τους πλέον είναι προσιτό και το κυριότερο απόλυτα ανταποδοτικό. Σήμερα το digital marketing δεν απαιτεί ένα τεράστιο budget για να φέρει αποτελέσματα. Χρειάζεται περισσότερο μια καλομελετημένη στρατηγική που θα εφαρμόσεις σωστά. Και αν όλα αυτά σου φαίνονται πολύ δύσκολα για να τα κάνεις χωρίς βοήθεια, να ξέρεις ότι το κόστος συνεργασίας με μια εταιρία που ειδικεύεται στο hotel marketing είναι πολύ πολύ προσιτό.

Ότι και αν επιλέξεις, θα σου προτείναμε να παρακολουθήσεις την σειρά των άρθρων που θα δημοσιεύσουμε τις επόμενες εβδομάδες. Θα βρεις χρήσιμες και ρεαλιστικές συμβουλές που θα σε βοηθήσουν.  Αν μάλιστα θέλεις να έχεις τα άρθρα μας στο email σου κάθε φορά που δημοσιεύονται, μπορείς να συμπληρώσεις την ακόλουθη φόρμα.

Ολοκληρώνοντας, θα θέλαμε να παραθέσουμε τα λόγια μιας αμερικανίδας ποιήτριας: «..Οι άνθρωποι θα ξεχάσουν τι είπες. Μπορεί να ξεχάσουν και τι έκανες. Αλλά οι άνθρωποι δεν ξεχνάνε ποτέ πως τους έκανες να νιώσουν». Αυτό είναι το νόημα του επόμενου άρθρου της σειράς αυτής.