Συμβουλές Επιτυχίας

 
27 Αύγουστος
2018

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ INTERNET: ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ!

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΣΤΟ INTERNET: ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ!
 
Η διαφήμιση στο internet είναι αποδεδειγμένα σήμερα ο καλύτερος τρόπος προβολής μιας επιχείρησης. Σε αυτό το άρθρο αναλύουμε τις καλύτερες πρακτικές της και πως αν συνδυαστούν μπορούν να φέρουν το μέγιστο αποτέλεσμα στην προσέλκυση νέων πελατών.



Οι μηχανές αναζήτησης (στην Ελλάδα κατά κύριο λόγο η Google) αποτελούν την κύρια πηγή  επισκεψιμότητας για τα περισσότερα εταιρικά websites. Η διαφήμιση στο ίντερνετ που σχετίζεται με τις μηχανές αναζήτησης έχει 2 βασικούς τύπους:  τη «δωρεάν» που αναφέρεται στο SEO και την πληρωμένη που γίνεται μέσω της πλατφόρμας Google Ads
    
Κάθε τύπος διαφήμισης έχει τα χαρακτηριστικά του, που ικανοποιούν διαφορετικές ανάγκες και τον κάνουν αντίστοιχα ελκυστικό για διαφορετικούς λόγους. Στην συνέχεια αυτού του οδηγού αναλύουμε τα χαρακτηριστικά του καθενός. Στο τέλος απαντάμε στο ερώτημα που εκφράζουν πολλοί νέοι πελάτες μας: «Ποιον από τους δύο τύπους πρέπει να επιλέξω;»
 
 

SEO - Στρατηγική για Μακροπρόθεσμα Αποτελέσματα
 

Αν έχετε μια επιχείρηση που θέλει να κάνει διαφήμιση στο ίντερνετ, πιθανότατα έχετε ακούσει για τον όρο Search Engine Optimization  (SEO) ένα δισεκατομμύριο φορές πριν. Αλλά τι ακριβώς είναι SEO; 
 
Με λίγα λόγια, το SEO είναι μια πρακτική που βελτιώνει την κατάταξη του website σας στα δωρεάν αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως η Google. Η είσοδος νέων πελατών σε αυτό από οργανική αναζήτηση είναι από τα πράγματα που ονειρεύεται κάθε επιχειρηματίας και marketer. Όσο περισσότερη σχετική οργανική επισκεψιμότητα κερδίζετε, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία έχετε.
 
Αλλά δεν είναι το ίδιο που κάνει και το Google Ads; Είναι ακριβώς αυτό που κάνει το Google Ads, αλλά η διαφορά είναι ότι το SEO σας φέρνει οργανική ή αλλιώς δωρεάν επισκεψιμότητα. Δεν πληρώνετε για κάθε κλικ που οδηγεί στο website σας. 
 
Το SEO βασικά ασχολείται με την αρχιτεκτονική του website και την βελτιστοποίηση του περιεχομένου του, ώστε η Google να το θεωρεί χρήσιμο για τους χρήστες της. 
 
Σε αντίθεση με το Google Ads, το SEO δεν δίνει συνήθως άμεσα αποτελέσματα. Στην πραγματικότητα, τα αποτελέσματα μιας εκστρατείας SEO χρειάζονται χρόνο για να φανούν. Τα καλά νέα είναι ότι μια άρτια σχεδιασμένη στρατηγική  SEO μπορεί να σας φέρνει δωρεάν επισκεψιμότητα  για πολλά χρόνια. Έτσι αν ψάχνετε να βρείτε τον τρόπο για να είστε στο παιχνίδι της διαφήμισης στο internet για μεγάλο χρονικό διάστημα, συνεργαστείτε με μια εταιρία marketing που αποδεδειγμένα φέρνει αποτελέσματα στο SEO των πελατών της.
 
Αλλά, δεν αποφέρει κάθε καμπάνια SEO τα ίδια αποτελέσματα. Πως θα εξασφαλίσετε ότι ο κόπος που θα καταβάλλετε θα αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα;
 

Βέλτιστες πρακτικές SEO – Εδραίωση στην πρώτη σελίδα της Google
 

Προκειμένου να επιβιώσετε μέσα στον ωκεανό από περιεχόμενο που κατακλύζει το internet και να ξεχωρίσετε, πρέπει να εφαρμόσετε μια στρατηγική SEO βασισμένη σε ορθές πρακτικές. Ας δούμε στη συνέχεια εν συντομία μερικές από τα βασικές.
 
1. Το περιεχόμενο θα είναι πάντα βασιλιάς
 
Η σπονδυλική στήλη όλων των websites είναι το περιεχόμενο. Και κάθε μέρα προστίθεται όλο και περισσότερο περιεχόμενο. Στην πραγματικότητα, 1.440 αναρτήσεις ιστολογίου μεταφορτώνονται κάθε λεπτό. Νούμερο συγκλονιστικό αν σκεφτείτε ότι τα περισσότερα δημοσιεύουν μόνο ένα blog post κάθε εβδομάδα.
 
Με τέτοιο όγκο περιεχομένου στο internet, γίνεται εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσετε - ειδικά αν απλά αναδημοσιεύετε περιεχόμενο που δεν είναι δικό σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θα πρέπει να παράγετε εξαιρετικής ποιότητας, πρωτότυπο περιεχόμενο που θα απαντά στις ερωτήσεις του κοινού σας, με έναν απλό και πολύ ενδιαφέροντα τρόπο. 
 
Παρόλο που το κλισέ έχει χρησιμοποιηθεί μέχρι θανάτου, θα είναι πάντα σημαντικό όσο το internet είναι ζωντανό: Tο περιεχόμενο είναι βασιλιάς
 
Αλλά για να κυριαρχήσει το περιεχόμενό σας, πρέπει να πληρούνται οι ακόλουθες προϋποθέσεις. Το περιεχόμενό σας πρέπει:
 
α) Να είναι σχετικό. Μην δημοσιεύετε άσχετο περιεχόμενο μόνο για χάρη της παραγωγής περιεχομένου. Πριν το δημιουργήσετε κάντε έρευνα για τις λέξεις-κλειδιά σας και το περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό-στόχο σας.
β)Απαντήστε σε μια ερώτηση που σχετίζεται με μια πραγματική ανάγκη. Οι περισσότερες αναζητήσεις στο διαδίκτυο πραγματοποιούνται από τους χρήστες προκειμένου να απαντήσουν σε μια ερώτηση τους ή για να δώσουν μια λύση σε κάποιο πρόβλημα τους.
γ) Διασκεδάστε. Μην κουράσετε τους αναγνώστες σας με βαρετό περιεχόμενο. Δώστε στο περιεχόμενό σας μια προσωπικότητα. Έτσι θα αισθάνονται ότι μιλάνε με ένα άτομο και όχι ότι κάποιος τους κάνει κήρυγμα. 
 
2. To website είναι η βασίλισσα σας!
 
Εάν το περιεχόμενο είναι βασιλιάς, τότε σίγουρα το website σας είναι η βασίλισσα, και όπως όλες οι βασίλισσες, ο ιστότοπος σας πρέπει να είναι "όμορφα ντυμένος". Αυτό σημαίνει απλά να κάνετε τα πάντα για να έχετε μια ιστοσελίδα ελκυστική για τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης ταυτόχρονα.
 
Ένα βελτιστοποιημένο website έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
 
-Γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης
-Σχετικοί σύνδεσμοι – internal και external links 
-Είναι φιλικό προς τις κινητές συσκευές
-Βελτιστοποιημένους τίτλους, περιγραφές και keywords
-Η φωνητική αναζήτηση είναι έτοιμη
 
3. Παρακολουθήστε τις Αλλαγές στον Αλγόριθμο της Google
 
Είναι κοινό μυστικό ότι το SEO δεν είναι στατικό. Η Google ενημερώνει συχνά πυκνά τον αλγόριθμο της. Μερικές φορές αυτό προκαλεί εκ βάθρων ανατροπές σε κάποια websites. Μερικά χάνονται από την πρώτη σελίδα, και βυθίζονται σταδιακά στον βυθό των δωρεάν αποτελεσμάτων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει πάντα να είστε ενήμεροι για το τις αλλαγές σε αυτούς τους αλγορίθμους, ή τουλάχιστον να έχετε μια αξιόπιστη εταιρία SEO  για το χειρισμό αυτής της κατάστασης.


Google Ads – Στρατηγική για Γρήγορα Αποτελέσματα


Η πληρωμένη διαφήμιση στο ίντερνετ μέσω της πλατφόρμας Google Ads (πρώην Google Adwords) είναι το αντίπαλο δέος της στρατηγικής SEO. Το Google Ads είναι βασικά η μεγαλύτερη πλατφόρμα online διαφήμισης. Μέσω αυτής έχετε τη δυνατότητα να τοποθετείτε την διαφήμιση σας σε επιλεγμένα σημεία στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Οι διαφημίσεις εμφανίζονται στο επάνω μέρος της σελίδας, πριν τα οργανικά αποτελέσματα, επειδή υποβάλλονται προσφορές για αναζητήσεις που περιέχουν μια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί. Επίσης προβάλλονται σε συγκεκριμένα σημεία ενός εκτεταμένου δικτύου συνεργαζόμενων websites.
 
Η επισκεψιμότητα από τα Google Ads είναι διαφορετική, κυρίως επειδή σας κοστίζει χρήματα. Το κύριο πλεονέκτημα του είναι ότι σας δίνει άμεσα αποτελέσματα. Σας δίνει γρήγορη έκθεση. Μόλις κάνετε προσφορά για μια θέση η διαφήμιση ξεκινά αμέσως. Το website σας δέχεται αμέσως επισκέπτες και έτσι αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες να έχετε και τους πρώτους πελάτες σας.
 
Δυστυχώς, το αντίστροφο είναι επίσης αλήθεια. Μόλις ο προϋπολογισμός ή η καμπάνια σας φθάσει στο όριο, η διαφήμιση πέφτει και η κίνηση μειώνεται.
 
Η διαφήμιση Google Ads είναι μια στρατηγική μάρκετινγκ που απαιτεί να είστε συνεχώς στην κορυφή του παιχνιδιού, εάν θέλετε να αποδώσει σημαντικά αποτελέσματα στο χρονικό διάστημα εντός του οποίου θα εκτελείται η καμπάνια. 
 
Πώς λοιπόν μπορείτε να σιγουρέψετε ότι θα αποδώσει τα αναμενόμενα;
 

Google Ads - Βέλτιστες πρακτικές για υψηλή απόδοση με χαμηλό κόστος
 

Θέλετε να εκτελέσετε μια επιτυχημένη καμπάνια Google Ads; Ακολουθούν μερικές πρακτικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μεγιστοποιήσετε όφελος από τα χρήματά που θα επενδύσετε.
 
1. Η έρευνα των keywords είναι το κλειδί
 
Όταν κάνετε διαφήμιση στο ίντερνετ, δεν στοχεύετε μόνο στην πραγματοποίηση πωλήσεων. Πολλές επιχειρήσεις αποτυγχάνουν επειδή προσεγγίζουν το marketing τους από την άποψη των πωλήσεων. Οι άνθρωποι έχουν κουραστεί να γίνονται στόχος των διαφημίσεων και μπορούν πλέον να αναγνωρίσουν έναν πωλητή (και το website του) από χιλιόμετρα μακριά.
 
Για να κάνετε πωλήσεις μέσω ίντερνετ, πρέπει να λύσετε το πρόβλημα της προοπτικής σας. Προσεγγίστε το marketing από την πλευρά του πελάτη και θα κερδίσετε επισκέπτες που δεν έχετε ξαναδεί. Αν αναζητούσατε το προϊόν σας, ποιες λέξεις θα χρησιμοποιούσατε στο ερώτημα αναζήτησης; 
 
Αυτό είναι το κάτι παραπάνω που η έρευνα λέξεων-κλειδιών θα δώσει στην καμπάνια σας. Στοχεύστε τις λέξεις-κλειδιά που συσχετίζονται με το προϊόν σας, συμπεριλαμβανομένων των φράσεων ή long tail keywords και επίσης τα συνώνυμα της λέξης-κλειδί.
 
2. Βελτιστοποιήστε την καμπάνια Pay-Per-Click
 
Το pay-per-click είναι ίσως η καρδιά κάθε στρατηγικής Google Ads. Όταν οι χρήστες αναζητούν κάτι σχετικό με τη λέξη-κλειδί σας και βλέπουν την καλά σχεδιασμένη διαφήμισή σας να εμφανίζεται στα αποτελέσματά τους, είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ σε αυτό από ό, τι αν η διαφήμιση εμφανιστεί κάπου τυχαία.
 
Αυτή είναι η δύναμη του Google Ads γενικά – σας δίνει την δυνατότητα να ελέγξετε κάθε λεπτομέρεια της διαφήμισης σας.  Από το χρόνο προβολής, τον τόπο, το κοινό έως το πόσο θα χρεώνεστε. Πρέπει να βελτιστοποιήσετε κάθε λεπτομέρεια της καμπάνιας σας, ώστε να είναι ιδιαίτερα ελκυστική για το κοινό-στόχο σας.
 
Αυτό θα οδηγήσει σε υψηλότερη απόδοση επένδυσης (ROI) στην καμπάνια, καθώς οι περισσότεροι άνθρωποι που θα κάνουν κλικ στον σύνδεσμο σας βρίσκονται στο στάδιο της αγοράς. 
 
Πώς λοιπόν βεβαιώνεστε ότι οι κατάλληλοι άνθρωποι κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας;
 
3. Δημιουργήστε ένα αποτελεσματικό κείμενο διαφήμισης
 
Η δημιουργία ενός κειμένου διαφήμισης είναι ζωτικής σημασίας. Αυτό θα ελκύσει τους πιθανούς πελάτες, αλλά επίσης θα καθορίσει την τοποθέτηση και το κόστος της διαφήμισής σας.
 
Κάθε φορά που ένα άτομο θέτει ένα ερώτημα στο Google, ο αλγόριθμος Google Ads πάει στην ομάδα των διαφημιζόμενων (όπως εσείς) και επιλέγει ένα σύνολο "νικητών" για να εμφανισεί τις διαφημίσεις τους στη σελίδα αποτελεσμάτων. Τα κριτήρια για την επιλογή των νικητών βασίζονται στη συνάφεια των λέξεων-κλειδιών, στο μέγιστο ποσό που θέλετε να προσφέρετε για τη συγκεκριμένη λέξη-κλειδί, στην ποιότητα της σελίδας προορισμού, στην ποιότητα των διαφημίσεων και σε άλλους παράγοντες. 
 
Αν και λειτουργεί σαν μια μικρή δημοπρασία, δεν βασίζεται δηλαδή μόνο στο ποσό που θα προσφέρετε. Αν η διαφήμισή σας είναι κακής ποιότητας, οι πιθανότητές σας να εμφανίζεται στην κορυφή των πληρωμένων αποτελεσμάτων θα είναι περιορισμένες. 
 
Από τα παραπάνω είναι φανερό πως η πρόσληψη ενός εξωτερικού συνεργάτη για το Google Ads είναι σημαντική. Ενδεχομένως να σας κοστίσει λίγο περισσότερο, αλλά θα αυξήσει τις πιθανότητές σας να κερδίσετε τους σωστούς πελάτες και, συνεπώς, θα σας προσφέρει υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI).
 
4. Γεωγραφική Στόχευση
 
Η γεωγραφική στόχευση βοηθάει να έρθετε σε επαφή με τοπικούς πιθανούς πελάτες, εάν η επιχείρησή σας εξυπηρετεί μια συγκεκριμένη περιοχή. Για παράδειγμα, ένας γιατρός εξυπηρετεί συνήθως πελάτες από μια περιοχή ή πόλη. 
 
Αυτό μπορεί να γίνει είτε με τη συμπερίληψη της τοποθεσίας σας στο περιεχόμενό σας είτε με τη χρήση της γεωγραφικής τοποθέτησης στις ρυθμίσεις της διαφήμισής σας. 
 
Για επιχειρήσεις που περιορίζονται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, η δυνατότητα τοπικής στόχευσης της διαφήμισης Google είναι σημαντική, καθώς θα σας εξοικονομήσει τα χρήματα από την πληρωμή για κλικ που θα έκαναν επισκέπτες από άλλες περιοχές.
 


Google Ads vs SEO – Τι Πρέπει να Διαλέξετε;
 

Και τώρα φτάνουμε στο σημαντικό ερώτημα: ποια στρατηγική από τις δύο πρέπει να χρησιμοποιήσετε; 
 
Με κάθε ειλικρίνεια, το Google Ads και το SEO είναι περισσότερο συμπληρωματικά παρά ανταγωνιστικά. Κανένα δεν μπορεί να λειτουργήσει χωρίς το άλλο. Σίγουρα, μπορείτε να τρέξετε μια επιτυχημένη καμπάνια Google Ads χωρίς να χρειάζεται να ανησυχείτε για το SEO, αλλά αυτό δεν θα πάει την επιχείρησή σας πολύ μακριά. Και ομοίως, μπορείτε να εκτελέσετε μια καμπάνια SEO, χωρίς να επενδύσετε χρήματα στην πληρωμένη διαφήμιση στο internet, αλλά η επιχείρησή σας δεν θα πάρει την ώθηση που χρειάζεται για να καλύψει ή να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της.
 
Συμπερασματικά: για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας απαιτούνται όλοι οι διαθέσιμοι τρόποι διαφήμισης
 
Εάν ακολουθήσετε αυτό που κάνουν οι έμπειροι διαφημιζόμενοι, πιθανόν να επιλέξετε και τους 2 τύπους διαφήμισης στο internet. Θα θέλετε να πάρετε όσο το δυνατόν περισσότερη οργανική κίνηση, αλλά θα το συμπληρώνετε με την πληρωμένη διαφήμιση για να πετύχετε τους στόχους marketing. 
 
Αλλά υπάρχει ένας σωστός τρόπος για να γίνει αυτό, και ένας λάθος τρόπος. Πολύ συχνά ακόμα και έμπειροι marketers κρατούν απομονωμένα το SEO και το Google Ads, αγνοώντας τα εκπληκτικά αποτελέσματα που υπάρχουν όταν δουλεύουν μαζί.
 
Ο αποδοτικότερος τρόπος συνεργασίας τους περιλαμβάνει τις ακόλουθες πρακτικές:
 
1. Πληρώστε για τις λέξεις στις οποίες δεν μπορείτε να βγείτε πρώτη σελίδα.
 
Η αξία στην πληρωμένη διαφήμιση στο internet είναι ότι δίνει στον διαφημιζόμενο μεγαλύτερο έλεγχο. Όπως προαναφέραμε μπορείτε να ελέγξετε τα πάντα: από τους όρους αναζήτησης που εμφανίζονται, τον τίτλο και το κείμενο της διαφήμισης που εμφανίζεται και την εμπειρία του χρήστη αφού κάνει κλικ. Αλλά εάν εμφανίζεστε ήδη στην κορυφή της σελίδας στα οργανικά αποτελέσματα, υπάρχουν λιγότερα κίνητρα για να πληρώσετε.
 
Έτσι, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η εταιρία marketing που συνεργάζεστε παρακολουθεί συστηματικά  τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν και έχει ένα σχέδιο για την καθεμία από αυτές. Επενδύστε τα χρήματά σας σε keywords που δυσκολεύεστε να βγείτε στην πρώτη σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων.
 
2. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα της πληρωμένης διαφήμισης στο internet για να καθοδηγήσετε τους στόχους SEO.
 
Παρακολουθώντας τακτικά  τους όρους αναζήτησης στο Google Ads μπορείτε να βρείτε πραγματικές ευκαιρίες που θα σας βοηθήσουν στη στρατηγική SEO. Οι αναφορές που δείχνουν τα πραγματικά αποτελέσματα ορισμένων λέξεων-κλειδιών θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ποιες λέξεις και φράσεις πρέπει να στοχεύσετε με τις προσπάθειες SEO. 
 
Συνήθως είναι φράσεις που σχετίζονται με πραγματικά ερωτήματα των πελατών σας. «Πως μπορώ να..», «Τι είναι το…», «Που βρίσκω…». Απαντώντας σε αυτά με κατάλληλο περιεχόμενο κερδίζετε την προσοχή τους, αλλά και μια υψηλή θέση στα δωρεάν αποτελέσματα. 
 
Με την πάροδο του χρόνου, ένας στόχος σας θα πρέπει να είναι η μείωση της εξάρτησης από την πληρωμένη αναζήτηση.
 
3. Εφαρμόστε μια κοινή στρατηγική.
 
Οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά την πληρωμένη διαφήμιση στο internet υπολογίζουν αυτές τις δύο μορφές ως μία. Το marketing των μηχανών αναζήτησης (Search Engine Marketing) λειτουργεί από μόνο του ως μια μηχανή παραγωγή νέων επισκεπτών και πελατών. Αντί να αναφέρουν και να επιβραβεύουν το καθένα ξεχωριστά, φέρνοντάς το κάτω από μια στέγη, εξασφαλίζουν ότι οι προσπάθειες τους προσανατολίζονται στο αποτέλεσμα. 
 
Αντί επιλόγου

Η πληρωμένη διαφήμιση είναι απαραίτητη, αλλά δεν πρέπει ποτέ να αντικαταστήσει την επισκεψιμότητα από οργανική αναζήτηση. Εάν η επιχείρησή σας είναι σε θέση να προσελκύσει υποψήφιους πελάτες χωρίς να πληρώσει για αυτό, γιατί να μην το κάνει;