Συμβουλές Επιτυχίας

 
16 Νοέμβριος
2018

ΟΔΗΓΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΔΗΓΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
 
Πως μπορεί μια μικρή επιχείρηση να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο το budget που έχει για να κάνει αποτελεσματική διαφήμιση στο internet;



Οι ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων πρέπει να είναι ρεαλιστές σχετικά με τις διαφημιστικές καμπάνιες τους. Φυσικά, θα επιδιώξουν την αποτελεσματικότητα, δηλαδή να πετύχουν να προσεγγίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Ταυτόχρονα, όμως έχουν τον περιορισμό του κόστους, που μειώνει τις προσδοκίες.  Η ισορροπία ανάμεσα στις δύο αυτές αντίρροπες δυνάμεις μπορεί να έρθει μόνο με τις κατάλληλες επιλογές.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πρέπει οπωσδήποτε να έχετε προκαθορισμένο προϋπολογισμό για τη διαφήμιση στο ίντερνετ, και όχι μόνο να «ρίχνετε» τα χρήματα που σας περισσεύουν. Αν επενδύσετε το σωστό χρηματικό ποσό στα σωστά κανάλια, μπορείτε να πετύχετε τα αποτελέσματα που θέλετε ή τουλάχιστον να βελτιώσετε τα αποτελέσματα που έχετε τώρα. Εφόσον οι μηνιαίες δαπάνες σας θα είναι συνεπείς, θα είστε σε θέση να μετράτε τη συνολική αποτελεσματικότητα επίσης.

Με δεδομένη την ανάγκης σας να βελτιστοποιήσετε τις διαφημιστικές σας προσπάθειες, θα αναλύσουμε στην συνέχεια τις απαραίτητες επιλογές που θα σας βοηθήσουν να διαφημίσετε την επιχείρηση σας αποτελεσματικά, χαμηλώνοντας σημαντικά το κόστος.

Στοχεύστε το κοινό σας


Είναι αλήθεια πως κανένα προϊόν ή υπηρεσία δεν ταιριάζει με τις ανάγκες όλων όσων κινούνται πάνω στη Γη. Πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν εκτελούν κατάλληλα στοχοθετημένες εκστρατείες, παρά το γεγονός ότι η στόχευση είναι ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα της διαφήμισης στο internet.

Πράγματι, θα πρέπει να είστε σε θέση να δημιουργήσετε ένα ακριβές προφίλ των πελατών που στοχεύετε με βάση τα δεδομένα που έχετε συλλέξει. Με αυτές τις πληροφορίες και με ότι γνωρίζετε σχετικά με την τρέχουσα πελατεία σας, μπορείτε να αρχίσετε να στοχεύετε ομάδες κοινού με παρόμοια δημογραφικά και ψυχογραφικά στοιχεία.

Είτε διαφημίζεστε online είτε offline, βεβαιωθείτε ότι οι διαφημίσεις  αντανακλούν το είδος των πελατών με τους οποίους θέλετε να εργαστείτε. Αυτό είναι το κλειδί για την καλή στόχευση.


Μέτρηση και παρακολούθηση της διαφήμισης σας


Πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν ιδέα εάν η διαφήμισή τους λειτουργεί  και τι αποτελέσματα παράγει πραγματικά. Αρκούνται απλά να πληρώνουν το κόστος της και ελπίζουν ότι τα αποτελέσματα θα φανούν στο ταμείο τους. Αυτό όμως είναι κάτι παραπάνω από ασαφές.

Οι πλατφόρμες διαφήμισης στο διαδίκτυο, όπως το Google Ads και το Facebook, σας παρέχουν εκτεταμένα στατιστικά στοιχεία σχετικά με τις διαφημίσεις σας και θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε τι λειτουργεί και τι όχι. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να δοκιμάσετε και να πειραματιστείτε, καθώς μπορεί να χρειαστεί χρόνος για να δημιουργήσετε μια διαφήμιση που να επηρεάζει τους πελάτες-στόχους σας.  Η λειτουργία αυτή θα σας βοηθήσει να λάβετε σοφότερες αποφάσεις σχετικά με το τι θα προσπαθήσετε στη συνέχεια.

Σταματήστε να κάνετε εικασίες και αρχίστε να παρακολουθείτε την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης σας.




Γνωρίζετε πότε πρέπει να διαφημιστείτε;


Με την πρώτη ματιά, η διαφήμιση όλο το χρόνο και το μοίρασμα του προϋπολογισμού σας εξίσου από μήνα σε μήνα, μπορεί να φαίνεται ότι είναι μια συνετή και συνετή προσέγγιση.
Αλλά αν σκέφτεστε πώς θα αυξήσετε τις πωλήσεις της επιχείρησής σας με τον καλύτερο τρόπο, οι πιθανότητες δεν είναι με το μέρος αυτής της προσέγγισης.

Τι είναι καλύτερο να κάνετε; Αν πουλάτε εποχιακά προϊόντα, θα πρέπει να διαφημιστείτε στις εποχές με τις υψηλότερες πωλήσεις. Ίσως θελήσετε μάλιστα να αρχίσετε λίγο νωρίτερα και να κρατήσετε μέρος της διαφήμισης σας μέχρι λίγο μετά.

Η Black Friday και τα Χριστούγεννα τείνουν να είναι εποχές υψηλής απόδοσης, ανάλογα με τον τύπο επιχείρησης που έχετε. Σίγουρα θα είναι ποιο αποτελεσματικό να αφαιρέσετε μέρος του προϋπολογισμού από τις περιόδους χαμηλής ζήτησης ή τις άλλες αργίες, για να ενισχύσετε το διάστημα που έχετε την περισσότερη κίνηση.

Τέλος, ίσως αξίζει τον κόπο να παρακολουθείτε πότε οι ανταγωνιστές σας ξεκινούν την δική τους προβολή και προώθηση. Εάν διαθέτετε ένα έξυπνο σχέδιο διάθεσης του διαφημιστικού σας προϋπολογισμού, μπορείτε να είστε σε θέση να τους ξεπεράσετε σε αποτελεσματικότητα.





Δημιουργήστε το δικό σας brand


Μπορούν οι πελάτες σας να εντοπίσουν αμέσως τις διαφημίσεις σας βάσει του κειμένου, της επιλογής χρωμάτων, των εικόνων, του λογότυπου ή το στυλ διαφήμισης; Εάν το ερώτημα αυτό φαίνεται παράλογο, εξετάστε ακριβώς τι κάνουν οι μεγάλες μάρκες και οι εταιρείες. Πολλές φορές, μπορείτε να αναγνωρίσετε τις διαφημίσεις τους μόνο από τα χρώματα που χρησιμοποιούν.

Με την πάροδο του χρόνου, οι πελάτες σας θα αρχίσουν να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται στις διαφημίσεις σας. Ίσως μπαίνετε στο πειρασμό να αλλάξετε ριζικά την εικόνα σας κάθε φορά που δημιουργείτε μια καινούργια διαφήμιση, αλλά αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει σύγχυση στους πελάτες που σας γνωρίζουν. Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να εμφανίζεστε με ενιαία εικόνα, σε σχετικές αναζητήσεις που ανταποκρίνονται με συνέπεια στους πελάτες-στόχους σας.


Χρησιμοποιήστε τους πόρους σας καλά


Γνωρίζετε τη σημασία της υψηλής κατάταξης στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Μπορεί να σας φέρει πολλούς επισκέπτες και κυρίως με μηδαμινό κόστος σε σχέση με την πληρωμένη διαφήμιση.  Αν όμως δεν έχετε τους πόρους και το χρόνο να δημιουργείτε με συνέπεια νέο ενημερωτικό περιεχόμενο για τον ιστότοπό σας, πρέπει να αλλάξετε οπτική.

Σε μια περίπτωση όπως αυτή, το καλύτερο στοίχημά σας είναι να επωφεληθείτε από υπηρεσίες όπως το Google Ads, ώστε να εμφανίζεστε υψηλότερα στα αποτελέσματα του, χωρίς να χρειάζεται να βελτιστοποιήσετε τις αναρτήσεις για τις επιλεγμένες λέξεις-κλειδιά. Εάν έχετε τον προϋπολογισμό για να διαφημίσετε, αλλά όχι το χρόνο για να δημιουργήσετε περιεχόμενο, αυτό είναι μια καλή χρήση των πόρων.

Αν πάλι έχετε μόνο ένα μικρό προϋπολογισμό για να διαθέσετε στη διαφήμιση, μπορεί να μην είναι εφικτή μια μεγάλη καμπάνια διαφήμισης. Σε αυτή τη περίπτωση μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook θα ήταν πολύ πιο πρακτική, αφού μπορείτε να ελέγχετε τις ημερήσιες δαπάνες σας.

Κάντε μια ειλικρινή εκτίμηση των πόρων που έχετε στη διάθεσή σας και αξιοποιήστε τους με τρόπο που σας βοηθά να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.




Εμφάνιση της διαφήμισης στα σωστά σημεία


Είναι επικίνδυνο να κάνετε πολλές υποθέσεις χωρίς στοιχεία σχετικά με τον πελάτη-στόχο σας. Για παράδειγμα, εάν υπάρχει μια συγκεκριμένη ραδιοφωνική εκπομπή που σας αρέσει και υποθέτετε ότι οι πελάτες σας την ακούν, ενδέχεται να έχετε λάθος εκτίμηση. Η χρήση των analytics θα σας γλυτώσει από διαφημιστικά μέσα που θα μπορούσαν να αποδειχθούν ακριβά και αναποτελεσματικά.

Εάν τα χρήματα σας πηγαίνουν σε λάθος μέρος, χάνετε τα χρήματά σας. Αντ 'αυτού, πρέπει να γνωρίσετε καλύτερα τους πελάτες σας. Πάρτε μια αίσθηση των ιστοτόπων που τους αρέσει να περνούν το χρόνο τους στο διαδίκτυο, τι βιβλία και περιοδικά διαβάζουν, ποια κανάλια στο youtube αρέσκονται να παρακολουθούν και ούτω καθεξής.

Όταν η διαφήμισή σας ταιριάζει με τη σωστή κατανόηση των πελατών σας, θα αρχίσετε να προσελκύετε τους πιο αξιόλογους επισκέπτες στο website σας.


Πως να διαφημίσω την επιχείρηση μου για να πετύχω;


Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες να κερδίσετε μέσω της διαφήμισης στο internet. Το κλειδί είναι να γνωρίζετε ποιοι είναι οι πελάτες-στόχοι σας, ποιους ιστοτόπους επισκέπτονται και με ποια μέσα μπορείτε να τους προσεγγίσετε- και στη συνέχεια να διαθέσετε τους πόρους σας στα συγκεκριμένα κανάλια.

Η διαφήμιση που δεν έχει ρυθμιστεί σωστά είναι καταδικασμένη να αποτύχει. Πρέπει να έχετε μια προσεγμένη στρατηγική μάρκετινγκ στον τρόπο που δαπανάτε τα χρήματα σας για διαφήμιση στο ίντερνετ.