Συμβουλές Επιτυχίας

 
7 Οκτώβριος
2019

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: 7 ΟΡΟΣΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: 7 ΟΡΟΣΗΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ
 
Η ανάπτυξη μιας επιχείρησης είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων και όχι μόνο του marketing. Σε αυτό το άρθρο αναλύουμε 7 ορόσημα που θα δημιουργήσουν μια κουλτούρα υψηλής απόδοσης και ανάπτυξης στην επιχείρηση σας.



Ήταν ο Albert Einstein αυτός που είπε: "... η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση." Στην εποχή της πληροφορίας που ζούμε, αυτό μπορεί να ακούγεται σαν αιρετικό, αλλά έχει και ένα στοιχείο αλήθειας μέσα του. Ενώ οι πληροφορίες και τα δεδομένα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του playbook για την επιβίωση των επιχειρήσεων, η φαντασία είναι ζωτικής σημασίας για να την ανάπτυξη τους. Ως εταιρεία προσανατολισμένη στην ανάπτυξη, γνωρίζετε ότι μια και μόνο κίνηση δεν είναι αρκετή για να κερδίσετε το στοίχημα της.
 
H επένδυση μόνο στη πληρωμένη διαφήμιση ή στα social media δεν θα οδηγήσουν την επιχείρησή σας στο επόμενο επίπεδο εκθετικής ανάπτυξης και επιτυχίας. Αυτό ισχύει γιατί η ανάπτυξη και οι υψηλές επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από την εξεύρεση πελατών και την προσέγγιση τους. Μια μελέτη του Harvard Business Review διαπίστωσε ότι οι επιχειρήσεις, όπως ακριβώς και οι ζωντανοί οργανισμοί, κινούνται μέσω σταδίων ανάπτυξης.

Η κατανόηση της φύσης της βιώσιμης ανάπτυξης των επιχειρήσεων μπορεί να σημαίνει τη διαφορά ανάμεσα στην ευημερία και την απλή επιβίωση της δικής σας επιχείρησης. Αυτή η γνώση είναι σημαντική όταν σχεδιάζετε την εμπλοκή των πελατών σας με ένα συναρπαστικό μήνυμα ή όταν ενθαρρύνετε την ομάδα σας «να βγει από τη ζώνη άνεσής της» και να κάνει κάτι καινοτόμο. Και ενώ η πορεία προς την ανάπτυξη είναι γεμάτη με προκλήσεις και εμπόδια, τα ακόλουθα επτά ορόσημα θα σας καθοδηγήσουν στο ταξίδι:


# 1- Σχεδιάστε την τέλεια εμπειρία του πελάτη (User Experience)

 
Συνήθως, για να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση των πελατών, ζητάτε από τους πελάτες σας σχόλια ή να αξιολογήσουν την εμπειρία τους, χρησιμοποιώντας μια φόρμα στο website σας ή κάποια μορφή συστήματος αξιολόγησης. Ενώ δεν υπάρχει τίποτα κακό με αυτό, οδηγεί συχνά σε εφησυχασμό ή αποπροσανατολισμό. Αυτό συμβαίνει όταν έχετε κολλήσει με το τρέχον σύστημα αξιολόγησης, που δείχνει μόνο θετικές γνώμες.
 
Από την άλλη πλευρά, αν θέλετε να πετύχετε ένα άλμα στην απόδοση, θα χρειαστεί να έχετε μια άλλη προσέγγιση. Ας πάρουμε μια υπηρεσία courier ως παράδειγμα. Αν θέλετε να φανταστείτε την τέλεια εμπειρία του πελάτη σε έναν τέτοιο κατάστημα, τότε ο χώρος θα πρέπει να είναι φιλικός, εξυπηρετικός, γεμάτος χαμογελαστούς υπαλλήλους που θα χαρούν να σας βοηθήσουν. Είναι ένα  κατάστημα όπου ο πελάτης δεν χρειάζεται να περιμένει για πολύ και τον αφήνει ευχαριστημένο και ικανοποιημένο. Στην πραγματικότητα, αυτή δεν είναι η εμπειρία των περισσότερων ανθρώπων όταν πηγαίνουν στο ταχυδρομείο.
 
Μόλις δημιουργήσετε το τέλειο σενάριο, μπορείτε να συγκρίνετε και να αντιπαραβάλλετε την ιδανική με την τρέχουσα κατάσταση. Πού είναι τα κενά και πώς μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε;
 
Πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας: Μπορείτε να ξεκινήσετε περιγράφοντας την τρέχουσα εμπειρία του πελάτη σας. Μετά φανταστείτε την τέλεια εμπειρία του πελάτη που θα θέλατε να προσφέρετε. Τώρα συγκρίνετε τες για να καταλήξει σε αυτό που πρέπει να κάνετε για να δημιουργήσετε αυτή την τέλεια εμπειρία στην πραγματικότητα.  


# 2- Αξιολόγηση της αποτυχίας με μια νέα ματιά

 
Ίσως ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ανάπτυξης μιας επιχείρησης να είναι ο φόβος της αποτυχίας. Για έναν επιχειρηματία, αυτό σημαίνει ότι μπορεί να φοβάται ότι αν δεν μπορέσει να επιτύχει τους στόχους, θα αισθάνεται αποτυχημένος.
 
Το πρόβλημα με αυτό είναι ότι οδηγεί σε μια διαχειριστική προσέγγιση, που με τον καιρό καλλιεργεί μια αντιαναπτυξιακή νοοτροπία. Για να την αποφύγετε θα πρέπει να βλέπετε την αποτυχία ως ευκαιρία για μάθηση και ανάπτυξη. Αυτή η νέα άποψη αφαιρεί την αρνητικότητα και το φόβο της αποτυχίας από το εργασιακό περιβάλλον και καθιερώνει μια πιο θετική εικόνα της προσωπικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης.

 Όταν το σκέφτεστε, για να έχετε μια επιτυχημένη επιχείρηση, θα πρέπει να δημιουργήσετε μια κουλτούρα όπου όλοι θα ενθαρρύνονται να δοκιμάζουν συνεχώς νέα πράγματα, μερικές φορές αποτυγχάνοντας, αλλά πάντα πιέζοντας τα όρια της υψηλής απόδοσης τους.
 
Πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας: Η αποτυχία είναι ο καλύτερος τρόπος να αλλάξετε την απόδοσή σας, αλλάζοντας πρώτα τη σκέψη σας. Ας υποθέσουμε ότι υπάρχει πιθανότητα να χάσετε τον μεγαλύτερο πελάτη σας. Η συνήθης σκέψη είναι: «θα κινδυνέψει η βιωσιμότητα μας». Αν όμως αλλάξετε την άποψή σας, ίσως το δείτε ως μια ευκαιρία να βελτιώσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να προσεγγίσετε νέους πελάτες. Τότε θα έχετε μια νέα συμπεριφορά: «Θα μάθω ποια είναι η έλλειψη της επιχείρησής μου και θα διορθώσω αυτό το πρόβλημα». 
  


# 3- Μην φοβάστε να αναλάβετε κινδύνους

 
Σχετική με το φόβο της αποτυχίας είναι και η πρακτική της μη ανάληψης κινδύνων. Είναι γνωστό ότι οι άνθρωποι με υψηλές επιδόσεις τείνουν να παίρνουν περισσότερα υπολογισμένα ρίσκα. Αυτό είναι κάτι που θεωρούν ως αναπόσπαστο μέρος της επιχειρηματικής δραστηριότητας τους. Η ανάληψη περισσότερων κινδύνων ως μέρος της καινοτόμου διαδικασίας σημαίνει ότι μπορείτε να κερδίσετε ένα πλεονέκτημα σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας. Μπορεί επίσης να σας διανοίξει νέες ευκαιρίες ανάπτυξης.

Σκεφτείτε λίγο: Πόσα από τα σημαντικότερα επιτεύγματα στη ζωή σας εκτός από την εργασία, δεν συνεπάγονται κάποιο βαθμό κινδύνου; Για να γίνετε επιχειρηματίας ή στέλεχος υψηλής απόδοσης σημαίνει να εφαρμόζετε την ίδια νοοτροπία που εφαρμόζετε στην προσωπική σας ζωή στην επαγγελματική σας σταδιοδρομία.

Πώς μπορείτε να το εφαρμόσετε αυτός στην επιχείρησή σας: Προσδιορίστε όλους τους πιθανούς κινδύνους γύρω από μια απόφαση. Καθορίστε πώς μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο και ποιες είναι οι συνέπειες εάν αποτύχετε . Με αυτή τη γνώση υπόψη, είστε σε καλύτερη θέση για να δείτε αν αξίζει να αναλάβετε το ρίσκο.
 


# 4- Ανάπτυξη επιχείρησης : μια πειραματική νοοτροπία

 
Το ένα πράγμα που διαχωρίζει τους υψηλής απόδοσης ανθρώπους από τους υπόλοιπους, είναι ότι πειραματίζονται συνεχώς με νέες ιδέες και προσεγγίσεις. Αντί να αποδεχτούν το status quo, υιοθετούν μια νοοτροπία συνεχούς εξερεύνησης και πειραματισμού. Μια πειραματική νοοτροπία σας ενθαρρύνει να αναλάβετε περισσότερους κινδύνους και να δοκιμάσετε νέα πράγματα, γνωρίζοντας ότι είναι μόνο μια δοκιμή.
 
Για παράδειγμα, η βραβευμένη εταιρεία ταινιών κινουμένων σχεδίων Pixar δοκιμάζει τις περισσότερες από τις νέες και καινοτόμες τεχνολογίες της στις ταινίες μικρού μήκους, πριν τις εφαρμόσει σε ταινίες πλήρους μήκους. Το όφελος της συνεχούς δοκιμής νέων ιδεών είναι ότι μπορείτε να δείτε τι λειτουργεί και τι δεν το κάνει πριν το ξεκινήσετε.
 
 
Πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας: Όταν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα, τότε η εξεύρεση και δοκιμή μιας σειράς νέων προσεγγίσεων θα οδηγούσε συνήθως σε ικανοποιητική λύση. Ας υποθέσουμε πως έχετε διαπιστώσει πως η παραδοσιακή διαφήμιση του καταστήματος σας με φυλλάδια δεν αποδίδει πια. Είναι η ώρα να πειραματιστείτε με τακτικές digital marketing, όπως η διαφήμιση στη Google ή το Local SEO.Τα οφέλη της πειραματικής νοοτροπίας θα φανούν σύντομα στην ανάπτυξη της επιχείρησης σας  


# 5- Εργαστείτε για την αυτό-ομιλία σας

Εάν υπάρχει ένα πράγμα, ως επιχειρηματίας, που θα μπορούσατε να μάθετε από τον κόσμο του αθλητισμού, είναι η σημασία που αποδίδουν οι αθλητές στην ανάπτυξη ισχυρής και εσωτερικής υποκίνησης ή αλλιώς αυτό-κινήτρου . Αλλάζοντας τον τρόπο που μιλάτε στον εαυτό σας από αρνητικό σε πιο θετικό, θα επιτύχετε κατακόρυφη άνοδο στην απόδοση σας.
Η αυτο-ομιλία σας είναι η ιδιωτική συνομιλία που κάνετε με τον εαυτό σας καθημερινά. Αυτή η αυτο-ομιλία μπορεί να είναι θετική (π.χ. «έχασα τον πελάτη, αλλά έμαθα τι δεν πρέπει να κάνω με τον επόμενο») ή αρνητική (π.χ «έχασα τον πελάτη και μαζί του την ευκαιρία να αυξήσω τις πωλήσεις μου»). Το σημαντικό σημείο είναι ότι μπορείτε να επιλέξετε αν θα είναι θετική ή αρνητική. Η βελτίωση της αυτο-ομιλίας σας μπορεί να επηρεάσει άμεσα τη διάθεση και τα επίπεδα ενέργειας σας.
 
Πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας: Να είστε προσεκτικοί και να προσπαθείτε να αντιμετωπίσετε την αρνητική συζήτηση. Κάτι τέτοιο μπορεί να υπάρχει στο μυαλό σας με τη μορφή: «δεν είμαι τόσο επιτυχημένος όσο θα έπρεπε». Αντιμετωπίστε την με την πιο εποικοδομητική σκέψη: «... η απόδοση μου βελτιώνεται. Η επιτυχία θα έρθει σύντομα αν διατηρήσω αυτή την τάση». Όσο πιο θετική είναι η κατάσταση της αυτο-ομιλίας σας, τόσο πιο ωφέλιμη γίνεται. 

 

# 6- Κερδίστε το μυαλό και την καρδιά τους

 
Οι άνθρωποι δεν αγοράζουν μόνο με το μυαλό αλλά και την καρδιά τους, κάτι που κάθε πωλητής σπορ αυτοκινήτων γνωρίζει. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένα κόκκινο σπορ αυτοκίνητο έχει καλή αξία μεταπώλησης, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι δεν είναι αυτό το κίνητρο αγοράς του. Είναι πως κάνει τον οδηγό να αισθάνεται νεότερος ή πιο ισχυρός.
 
Χτυπήστε στην καρδιά τους και εμπλέξτε το μυαλό τους. Οι πελάτες θα αγοράσουν από εσάς αν το προϊόν σας είναι υψηλής ποιότητας και ανταγωνιστικής τιμής (λογική ανάγκη), αν τους αρέσει και σας εμπιστεύονται (συναισθηματική ανάγκη) και, όλο και πιο συχνά, εάν επιθυμείτε να τους καταπλήξετε με κάτι καινοτόμο (ανάγκη για καινοτομία).

Πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας: Συνδυάζοντας τις συναισθηματικές, ορθολογικές και ευφάνταστες προσεγγίσεις στην πρόταση πώλησής σας θα εξασφαλίσετε καλύτερα αποτελέσματα.
 

# 7-Γίνετε ανοιχτόμυαλοι με τις ιδέες των υπαλλήλων σας


Έχοντας ανοιχτές τις πόρτες σας για να συζητήσετε ελεύθερα κάθε ιδέα για την ανάπτυξη της επιχείρησης με την ομάδα σας, επηρεάζετε θετικά την απόδοσή τους. Αλλά αυτό λειτουργεί μόνο αν έχετε ανοιχτό μυαλό. Το να ακούσετε τις απόψεις της ομάδας σας είναι ένα πράγμα, αλλά το να τις λάβετε υπόψη σας και να τις υιοθετήσετε είναι κάτι διαφορετικό.

Αν είστε πρόθυμοι να ακούσετε μόνο τις ιδέες που είναι σύμφωνες με το δικό σας σχέδιο marketing , θα στέλνετε αμφίσημα μηνύματα στους υπαλλήλους σας. Εάν το σχέδιο σας δεν λειτουργεί, τότε ίσως το ίδιο το σχέδιο είναι λάθος. Παραδεχτείτε πως ήρθε η ώρα να ακούσετε φρέσκες και πρωτοποριακές ιδέες από τους υπαλλήλους σας. Ένα ανοιχτό μυαλό σημαίνει ότι ενθαρρύνετε ενεργά τις απόψεις ανθρώπων που έχουν διαφορετική αίσθηση για τον κόσμο.

Πώς να το εφαρμόσετε στην επιχείρησή σας: Δοκιμάστε ένα πλαίσιο ενθάρρυνσης των εργαζομένων. Ακούστε ενεργά τη νέα ιδέα καθενός από αυτούς. Βελτιώστε και ενισχύστε την ιδέα και τον δημιουργό της. Επαινέστε και ανταμείψτε τον ειλικρινά. Τέλος, καθιερώστε τρόπους για να δοκιμάσετε την ιδέα γρήγορα και αποτελεσματικά.



Ποιος είναι ο δρόμος για βελτιωμένη απόδοση και υψηλή επιχειρηματική ανάπτυξη;



Η οικοδόμηση μιας ευέλικτης και ισχυρής επιχείρησης είναι η απόλυτη πρόκληση ηγεσίας για κάθε επιχειρηματία. Εάν περιορίσετε την επιχείρησή σας σε πολύ στενά όρια, θα περιορίσετε και τις νέες ευκαιρίες ανάπτυξης της. Αλλά κοιτάζοντας την επιχείρησή σας με ανοιχτό μυαλό και φρέσκα ματιά, μπορείτε να αποφύγετε τις δυσλειτουργίες μιας περιοριστικής προοπτικής. Έτσι θα ανακαλύψετε περισσότερους δυνητικούς τρόπους ανάπτυξης για να την οδηγήσετε εκεί όπου θέλετε να είναι.

Προκειμένου να βελτιώσετε την επιχειρηματική σας απόδοση και την ανάπτυξη, είναι σημαντικό να εστιάσετε στην εμπειρία των πελατών . Αυτό είναι πραγματικά ένα ζωτικό σημείο για την επιχείρησή σας. Μπορεί να φαίνεται πολύ προφανές, αλλά, δυστυχώς, δεν είναι αρκετές οι εταιρείες που λαμβάνουν υπόψη τα σχόλια των χρηστών. Είναι επίσης σημαντικό να είστε πρόθυμος να αναλάβετε ρίσκα, ενώ αναπτύσσετε μια νοοτροπία που ενθαρρύνει τους πειραματισμούς.

Στη Bizz Growth Hacking Marketing, βοηθάμε νέους επιχειρηματίες να πετύχουν βιώσιμη ανάπτυξη της επιχείρησης τους με μικρό budget. Πως; Τους συνδράμουμε ώστε να βελτιώσουν την απόδοσή τους, προσαρμόζοντας τα προϊόντα τους περισσότερο στα θέλω των πελατών. Χρησιμοποιούμε τη νοοτροπία του growth hacking προκειμένου να καλλιεργήσουν μια κουλτούρα πειραματισμών, που οδηγεί σε συνεχείς βελτιώσεις της στρατηγικής marketing. Όπως είπαμε και στην αρχή αυτού του άρθρου, το στοίχημα της ανάπτυξης δεν κερδίζεται με μια και μόνο κίνηση.