Συμβουλές Επιτυχίας

 
22 Μάρτιος
2020

ΠΩΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ [ΟΔΗΓΟΣ]

ΠΩΣ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ONLINE ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ [ΟΔΗΓΟΣ]
 
Για να δημιουργήσεις μια επιτυχημένη online επιχείρηση θα πρέπει την προετοιμάσεις. Δες εδώ ένα πλήρη οδηγό με όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για να πετύχεις.



Η καραντίνα που επιβλήθηκε εξαιτίας του κορονοϊού απειλεί την ύπαρξη πολλών μικρών και μεσαίων τοπικών επιχειρήσεων. Ίσως μάλιστα να είσαι και εσύ ένας από τους πολλούς επιχειρηματίες που αναρωτιούνται τι μπορούν να κάνουν για να επιβιώσουν τα επόμενα χρόνια οι επιχειρήσεις τους. Στην πράξη φαίνεται πως η απάντηση είναι μια: online επιχείρηση!

Ήδη τα τελευταία χρόνια το οικονομικό μοντέλο αλλάζει και στην Ελλάδα. Ολοένα και περισσότερες εταιρίες επενδύουν στην online παρουσία τους ως αντιστάθμισμα στα αυξημένα κόστη διατήρησης φυσικών σημείων πώλησης. Τελευταίος επιζών του προηγούμενου εμπορικού μοντέλου ήταν τα super markets. Είναι σίγουρο όμως πως με τις τελευταίες εξελίξεις σύντομα και αυτά θα προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα, όπως έκαναν οι τράπεζες ή προσπαθεί ακόμα και το ίδιο το ελληνικό δημόσιο.

Εσύ τι θα κάνεις για την επιχείρηση σου; Ή αν σκέφτεσαι τώρα να ανοίξεις μια, που θα ποντάρεις το μέλλον και τα χρήματα σου;

Πριν πάρεις τις αποφάσεις σου, αξίζει να μελετήσεις αυτόν τον οδηγό. Θα σου δώσει μια σφαιρική εικόνα για το πώς μπορείς να κάνεις την online επιχείρηση σου επιτυχημένη. Σε προτρέπω να του δώσεις προσοχή, μιας και όλες οι πληροφορίες του προέρχονται από την εμπειρία που έχουμε αποκτήσει στη Bizz συνεργαζόμενοι με δεκάδες επιχειρηματίες.
 

Πλεονεκτήματα της Online Επιχείρησης


Αν ήμουν στη θέση σου, αυτά που θα με έλκυαν στο μοντέλο της επιχείρησης online είναι τα ακόλουθα τρία πλεονεκτήματα της:

1. Μικρότερο Κόστος Επένδυσης

Μια online επιχείρηση είναι χωρίς αμφιβολία πολύ ποιο ελκυστική επιλογή από πλευράς κόστους. Το χαμηλό κόστος δημιουργίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, το μηδαμινό ετήσιο κόστος συντήρησης, η μη ανάγκη για προσωπικό (τουλάχιστον στην αρχή) και η διατήρηση μικρού αποθέματος, μειώνουν το ρίσκο σου και κάνουν ευκολότερη την είσοδο στην αγορά.


#2. Μεγαλύτερη Αγορά για να Πουλήσεις


Μια online επιχείρηση πρακτικά δεν έχει γεωγραφικά όρια. Μπορεί να κερδίσει πελάτες από κάθε σημείο της χώρας ή του πλανήτη. Αρκεί να προσφέρει κάτι εξαιρετικό, σε μια ελκυστική τιμή. Η επιχείρηση είναι σε λειτουργία και έτοιμη να εξυπηρετήσει τους πελάτες της κάθε ώρα, κάθε στιγμή. Επίσης δεν έχει σημασία αν θα έχεις να εξυπηρετήσεις την ίδια στιγμή λίγους ή πολλούς πελάτες. Μπορούν να εξυπηρετηθούν όλοι ταυτόχρονα με τον καλύτερο τρόπο, χωρίς να χρειαστεί να ασχοληθείς εσύ προσωπικά με κάθε ένα από αυτούς.


#3. Επιλέγεις Εσύ το Πώς Θα Εργάζεσαι


Αν είσαι τύπος που δεν του αρέσει να «φυλακίζεται» σε ένα χώρο εργασίας για πολλές ώρες, η online επιχείρηση είναι για εσένα. Πουλώντας μέσω internet, έχεις την ευελιξία να επιλέξεις τον τόπο εργασίας σου και το ωράριο σου. Δεν βρίσεις ανακουφιστικό να  γλυτώνεις την ταλαιπωρία των καθημερινών υποχρεωτικών μετακινήσεων από και προς την επιχείρηση σου;
 
Το μόνο που θα απαιτηθεί είναι να είσαι συνεπής στις δεσμεύσεις που θα αναλάβεις απέναντι στους πελάτες σου. Αν πχ υπόσχεσαι αποστολή των προϊόντων σου την επόμενη μέρα, θα πρέπει να την κάνεις. Διαφορετικά θα τους απογοητεύσεις και σύντομα θα σου «γυρίσουν την πλάτη».



Τι πρέπει να κάνεις πριν ξεκινήσεις


Πριν ξεκινήσεις την online επιχείρησή σου θα πρέπει να κάνεις δύο βασικά βήματα.

Το πρώτο είναι να μιλήσεις με το λογιστή σου. Περιέγραψε του τι θέλεις να κάνεις και ζήτησε του να σε καθοδηγήσει σε όλες τις ενέργειες που χρειάζεσαι για να είσαι νόμιμος. Το ότι δεν θα έχεις ένα φυσικό κατάστημα δεν σε απαλλάσσει από την υποχρέωση να εκδίδεις αποδείξεις ή τιμολόγια και να συμμορφώνεται σε όλους τους φορολογικούς νόμους.

Αν χρειαστεί μίλησε και με το δικηγόρο σου για να σε βοηθήσει να είσαι καλυμμένος και από νομικής πλευράς. Ρώτησέ τον τι θα χρειαστεί να κάνεις για να αποφύγεις αστικές ή ποινικές ευθύνες κατά την άσκηση της δραστηριότητας σου. Ίσως σου ακούγεται τραβηγμένο αυτό που λέω, αλλά μην το παίρνεις αψήφιστα! Είναι σοβαρό το να είσαι νόμιμος!

Το δεύτερο που πρέπει να κάνεις, είναι μία έρευνα στο internet για να δεις τι κάνουν οι ανταγωνιστές σου. Έχουν επιχειρήσεις σαν τη δική σου επενδύσει στο ηλεκτρονικό εμπόριο; Τι πουλάνε; Πώς διαφημίζονται; Αν θέλεις να πετύχει η online επιχείρηση σου, πρέπει πριν ξεκινήσεις να ξέρεις με ποιους έχεις να ανταγωνιστείς.


«Πως να στήσω μια online επιχείρηση;»


Το να στήσεις μια οποιαδήποτε online επιχείρηση είναι σχετικά εύκολο αν δεν έχεις την απαίτηση να πετύχει. Η επιτυχία όμως θέλει όραμα, στρατηγική, έξυπνες κινήσεις και αρκετή εργασία.

Είσαι αποφασισμένος να το κάνεις σωστά;

Αν ναι, θα σε προτρέψω να κάνεις τα ακόλουθα 8 βήματα. Από εμπειρία σε διαβεβαιώνω ότι αξίζει να επενδύσεις το χρόνο σου σε αυτά.
 

Βήμα 1: Προσδιόρισε τι θα πουλήσεις


Μια χαλαρή άποψη όπως: «Δεν με νοιάζει τι θα πουλάω, αρκεί να έχω μια online επιχείρηση», είναι η απόλυτη συνταγή για να αποτύχεις.
 
Πρέπει πριν από οτιδήποτε άλλο, να προσδιορίσεις το αντικείμενο της online επιχείρησης σου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει κάτι που ήδη πουλάει η επιχείρηση που ίσως διαθέτεις τώρα ή κάτι που θεωρείς πως αξίζει να επενδύσεις. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι συναφές με το γνωστικό πεδίο σου, τις ικανότητες που έχεις, την εμπειρία, τις γνωριμίες σου και κυρίως τα προϊόντα/ υπηρεσίες που ξέρεις να παράγεις.

 

Βήμα 2: Σε ποιους θα πουλήσεις


Όταν ξέρεις τι θα πουλήσεις πρέπει να βρεις σε ποιους θα το κάνεις. Και πάλι δεν ισχύουν γενικόλογες απαντήσεις όπως: «Σε όποιον ενδιαφέρεται» ή «σε όποιους έχουν τα λεφτά να το αγοράσουν».  
 
Προσπάθησε μέσω συγκεκριμένων ερωτήματα να σκιαγραφήσεις με σαφήνεια το κοινό που πρέπει να στοχεύσεις. Σαν να έχεις μπροστά σου τον ιδανικό πελάτη σου και να τον περιγράφεις. Στην πορεία αυτό θα σε γλυτώσει από πολύ κόπο και έξοδα.

 

Βήμα 3: Προσδιόρισε τη διαφορά της online επιχείρησης σου από τους ανταγωνιστές της


Σκέψου ένα απλό ερώτημα: «Γιατί ο πελάτης να προτιμήσει εσένα, αν μπορεί να βρει αυτό που πουλάς σε μια άλλη επιχείρηση σε καλύτερη τιμή, με γρηγορότερη παράδοση και με καλύτερους όρους;

Αυτό λοιπόν που χρειάζεσαι είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα κάνει την προσφορά σου ακαταμάχητη. Τι μπορεί να είναι αυτό; Χαμηλότερη τιμή. Καλύτερη εξυπηρέτηση. Καλύτερη ποιότητα. Γρηγορότερη παράδοση. Αυτές είναι μερικές πιθανές εκδοχές. Ότι και αν επιλέξεις, φρόντισε να είναι σημαντικό το όφελος από την άποψη του πελάτη.


Βήμα 4: Δημιούργησε το online κατάστημα σου


Τώρα ήρθε η ώρα για να δημιουργήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Πώς θα είναι αυτό;
 
Κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα έχει 2 βασικά στοιχεία: αυτό που βλέπει ο πελάτης και αυτό που χειρίζεται ο επιχειρηματίας. Είναι εξίσου σημαντικά και τα δύο τους. Είναι χρήσιμη η εμφάνιση και η λειτουργικότητα γιατί διευκολύνουν τον πελάτη στην αγορά. Αλλά πρέπει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα να είναι εύκολα διαχειρήσιμο και από εσένα. Ένα τέτοιο eshop σου δίνει την δυνατότητα να διαχειρίζεσαι εύκολα μόνος σου τα προϊόντα, είναι SEO ready, έχει responsive design και διευκολύνει τον πελάτη να συναλλαχθεί μαζί σου.

Είναι προτιμότερο να επενδύσεις λίγα χρήματα παραπάνω, σ’ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα είναι προσαρμοσμένο στις δικές σου ανάγκες και θα έχει υψηλές τεχνικές προδιαγραφές, παρά να καταφύγεις σε προκατασκευασμένες λύσεις.


Βήμα 5: Δώσε στους πελάτες σου λόγους να σε επιλέξουν


Εδώ θα μιλήσουμε για κάτι διαφορετικό από το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (βήμα 3). Μιλάμε για marketing και επικοινωνία. Ο καλύτερος τρόπος για να ξεχωρίσεις από το πλήθος των συναδέλφων σου, είναι να δώσεις στον πελάτη λόγο για να σε θυμάται. Και σε αυτό ο πιο value for money τρόπος είναι η παραγωγή ποιοτικού περιεχομένου.
 
Με τον όρο περιεχόμενο εννοώ κείμενα, βίντεο, εικόνες, e-books, podcasts και οτιδήποτε άλλο μεταδίδει τα μηνύματα σου.
 
Δεν μιλάω για λίγο περιεχόμενο, περιστασιακά, όταν δεν έχεις κάτι άλλο να κάνεις. Το ιδανικό θα ήταν να προσθέτεις περιεχόμενο κάθε εβδομάδα στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Τι θα λες τόσο συχνά; Τα πάντα γύρω από τα προϊόντα σου. Ανάλυσε χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα, ιδιαιτερότητες, δώσε οδηγίες χρήσης, κάνε προσφορές, μίλα για την εταιρία σου, δώσε δωρεάν συμβουλές. Αν είχες ένα φυσικό κατάστημα και μπορούσες να μιλήσεις πρόσωπο με πρόσωπο με τον πελάτη, τι θα του έλεγες; Αυτά και ακόμα περισσότερα πες τα με το περιεχόμενο σου.


Βήμα 6: Κάνε δωρεάν διαφήμιση στο Internet


Δεν είναι αρκετό μόνο να δημοσιεύεις ποιοτικό περιεχόμενο κάθε εβδομάδα. Πρέπει να διασπείρεις το μήνυμα σου ανάμεσα στο κοινό που στοχεύεις. Διαφορετικά ποιος ο λόγος να κουράζεσαι να το δημιουργήσεις;

Η δωρεάν διαφήμιση μιας επιχείρησης προϋποθέτει αρκετή και έξυπνη εργασία για να είναι αποτελεσματική. Συζήτησε σε ομάδες στο Facebook που σχετίζονται με το περιεχόμενό σου, δημοσίευσε στα social media  (Pinterest, Instagram, Twitter) και προσπάθησε να συνομιλήσεις με το κοινό σου. Στείλε ενημερωτικά emails, σχολίασε σε forums  σχετικά με το αντικείμενο σου και μιλά για τη δουλειά σου σε κάθε ευκαιρία που σου δίνεται στο internet. Εκτός από τα παραπάνω υπάρχουν και άλλοι «έξυπνοι τρόποι» διαφήμισης. (Σχετικά θα σου ήταν χρήσιμο να ανατρέξεις στο άρθρο μας: «Growth Hacking – 4 Έξυπνοι Τρόποι Διαφήμισης»).
 
Βασικό εργαλείο όμως την δωρεάν διαφήμισης είναι το SEO. Ίσως έχεις ακούσει πολλά για αυτό, άλλοτε θετικά και ενίοτε αρνητικά. Στην Bizz το χρησιμοποιούμε κατά κόρον στους πελάτες που συνεργαζόμαστε, με εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα. (Για να μην ξεφύγω όμως από το θέμα μας, θα σου συστήσω να διαβάσεις όταν έχεις χρόνο 2 άρθρα μας: «SEO που σας Φέρνει στην Πρώτη Σελίδα της Google» και το «Google SEO – Τι Είναι και Γιατί σας Αφορά;»)
 

Βήμα 7: Χρησιμοποίησε πληρωμένη διαφήμιση στο Google & το Facebook


Η πληρωμένη διαφήμιση στο Google και τα social media είναι ένα υπερόπλο που όμως πρέπει να ξέρεις να το χρησιμοποιήσεις. Διαφορετικά θα μπορούσε να σε γονατίσει οικονομικά χωρίς να προσφέρει τα αποτελέσματα που περιμένεις. Γενικά μιλώντας, η πληρωμένη διαφήμιση στο ίντερνετ είναι καλό να γίνεται με τη βοήθεια κάποιας εταιρείας marketing που ξέρει καλά πώς να στήσει τις καμπάνιες για την online επιχείρηση σου, ώστε να έχεις θετικά αποτελέσματα με το μικρότερο δυνατό κόστος. (Μια μικρή ιδέα θα σου δώσει το άρθρο μας: «Διαφήμιση στο Google – 4 Τρόποι να Μειώσετε το Κόστος της»)
 

Βήμα 8: Βελτίωσε κάθε μέρα αυτό που δίνεις στον πελάτη


Εάν σκοπεύεις να γίνει η online επιχείρηση σου η καλύτερη στο είδος της και ν’ αναπτύσσεται συνέχεια,  θα πρέπει κάθε μέρα βελτιώνεις το όφελος του πελάτη. Το μυστικό τελικά κρύβεται σε αυτό: να του προσφέρεις πάντα κάτι περισσότερο από τους άλλους.

Δεν είναι πάντα εύκολο να δίνεις καλύτερες τιμές ή να κάνεις ποιοτικότερο το προϊόν σου. Άλλωστε όλα τα πράγματα έχουν ένα όριο, πέρα από το οποίο δεν μπορείς να πας. Για αυτό κάθε μέρα κάνε κάτι για να βελτιώσεις το περιεχόμενο σου, να του προσθέσεις περισσότερη αξία.

 


Θέλεις να Χτίσεις τη Δική σου Online Επιχείρηση; Μπορούμε να σε Βοηθήσουμε!


Ελπίζω διαβάζοντας τα παραπάνω να βοηθήθηκες να αποκτήσεις μια πιο σφαιρική γνώση για το κεφάλαιο online επιχείρηση. Θεωρώ δεδομένο ότι θα σου δημιουργήθηκαν και πολλά ερωτήματα. Είναι απόλυτα φυσιολογικό, εφόσον το θέμα δεν μπορεί να εξαντληθεί μέσα σε ένα άρθρο.

Στην Bizz απαντάμε καθημερινά σε ερωτήματα επιχειρηματιών που θέλουν να επενδύσουν στην online πώληση. Μάλιστα επειδή η κάθε επιχείρηση είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, που έχει διαφορετικές ανάγκες και χαρακτηριστικά, πριν απαντήσουμε κρίνουμε απαραίτητο να κάνουμε μια συνάντηση γνωριμίας (από κοντά ή μέσω internet).

Αν θέλεις και εσύ να αποκτήσεις μιας επιχείρηση online, ξεκίνα με το απλό: συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στην φόρμα επικοινωνίας αυτής της σελίδας και θα έρθουμε άμεσα σε επαφή μαζί σου.