Συμβουλές Επιτυχίας

 
24 Οκτώβριος
2018

4 ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΔΕΛΙΔΑΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ

4 ΛΑΘΗ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΗΣ ΙΣΤΟΔΕΛΙΔΑΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΤΑ ΑΠΟΦΥΓΕΤΕ
 
Ο σχεδιασμός ιστοσελίδας είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί τη συνεργασία μιας εταιρείας marketing για να πετύχει. Δείτε σε αυτό το άρθρο 4 συνηθισμένα προβλήματα που προκύπτουν όταν δεν συμβαίνει αυτό.



Ο σχεδιασμός ιστοσελίδας μπορεί να είναι μεγάλη πρόκληση, ειδικά αν είχατε μία δυσάρεστη εμπειρία στο παρελθόν. Αναγνωρίζοντας τη σημασία που έχει για το marketing της επιχείρησης σας μια άρτια ιστοσελίδα, είναι σίγουρο ότι αυτή τη φορά θα δώσετε περισσότερη προσοχή για να αποφύγετε τα λάθη που κοστίζουν.

Στην Bizz δουλειά μας είναι η ανάπτυξη επιχειρήσεων online. Βασικό εργαλείο της στρατηγικής marketing που επιλέγουμε μας είναι μία  καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα. Χωρίς αυτή δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματικό digital marketing.

Στα χρόνια που λειτουργούμε έχουμε ακούσει από τους πελάτες μας πολλές ιστορίες για το πώς δυσκολεύτηκαν την πρώτη φορά που θέλησαν να δημιουργήσουν την εταιρική ιστοσελίδα τους.

Στη συνέχεια θα αναφέρουμε τα 4 βασικά λάθη που έχουμε επισημάνει μέσα από αυτές τις ιστορίες. Το βασικότερο: θα βρείτε ιδέες και συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να τα αποφύγετε για να πετύχει ο σχεδιασμός ιστοσελίδας που προγραμματίζετε.

Λάθος #1. «Δεν ξέρω ποιος έχει τον έλεγχο της ιστοσελίδας μου»


Όταν συναντάμε υποψήφιους πελάτες ακούμε συχνά τη φράση: «Δεν ξέρω ποιος έχει τον έλεγχο της ιστοσελίδας μου». Αυτό έρχεται στο προσκήνιο, όταν ζητάμε πρόσβαση στο website για να μπορέσουμε να κάνουμε ενέργειες μάρκετινγκ.

Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία συχνά οι ιδιοκτήτες είναι απρόθυμοι να μάθουν πώς λειτουργούν. Άλλοτε ευθύνονται οι ίδιοι οι web designers, γιατί δεν εκπαιδεύουν τους πελάτες να ξέρουν τι αντιπροσωπεύει το καθένα από αυτά.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να καταλάβετε για το website σας είναι ότι βρίσκεται σε ένα διακομιστή. Αυτός συνήθως είναι ένας μεγάλος υπολογιστής που βρίσκεται σε ένα κέντρο δεδομένων, το οποίο φιλοξενεί (δηλαδή κάνει web hosting) ιστοσελίδων σαν τη δική σας. Κάθε ιστοσελίδα έχει ένα αναγνωριστικό όνομα και αυτή είναι η διεύθυνση URL ή αλλιώς το domain name. Το πρόσωπο στο οποίο είναι δηλωμένο το domain του ανήκει. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και αν είστε ο ιδιοκτήτης του domain name σας, σημασία έχει ποιος το ελέγχει. Αυτός ο κάποιος (συνήθως ο προγραμματιστής που σας φτιάχνει την ιστοσελίδα ) μπορεί να το κάνει να δείχνει οποιοδήποτε website, οποιαδήποτε στιγμή. Έχουμε πελάτες που κάποια στιγμή υποχρεώθηκαν να ξεκινήσουν με ένα νέο domain name, επειδή το πρόσωπο που ήλεγχε το προηγούμενο τους δεν το απελευθέρωνε ή απλά είχε εξαφανιστεί.



Πώς μπορείτε να προστατεύσετε την επιχείρησή σας;

Πριν υπογράψετε τη σύμβαση, διαβάστε προσεκτικά τους όρους και ζητήστε από τον προγραμματιστή ή την εταιρεία που θα συνεργαστείτε να σας πει ποιος θα είναι ο κάτοχος του domain name και της ιστοσελίδας. Η μόνη αποδεκτή απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι εσείς.
Για να αποφύγετε τυχόν μελλοντικά προβλήματα, πρέπει να διατηρείτε εσείς τον έλεγχο του domain name και του web hosting. Zητήστε να σας δώσουν τους κωδικούς πρόσβασης και για τα δύο. Κρατήστε τους ώστε -αν τους χρειαστείτε στο μέλλον- να μπορείτε να αλλάξετε συνεργάτη χωρίς να πέσετε θύμα εκβιασμού.
 

Λάθος #2: «H ιστοσελίδα μου μοιάζει πολύ συνηθισμένη»


Ένα παράπονο πολλών υποψηφίων πελατών είναι πως η προηγούμενη εταιρεία με την οποία συνεργαζόταν, είχε δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που μοιάζει πολύ συνηθισμένη.

Αν μπορείτε να πάρετε το λογότυπο ένας ανταγωνιστής σας και να το βάλετε στο δικό σας ιστότοπο, χωρίς να μπορεί να διακρίνει κανείς το ποιο ανήκει σε ποιον, τότε ναι υπάρχει πρόβλημα. Αν δηλαδή δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε το δικό σας website με των ανταγωνιστών σας, τότε απαιτείται να δείτε από την αρχή το website design.

Ποιος όμως είναι ο λόγος που συχνά η ιστοσελίδα σας μοιάζει με των ανταγωνιστών σας; Η απάντηση κρύβεται στο ποιος και με ποιο στόχο θα κάνει το σχεδιασμό της. Είναι πολύ εύκολο ακόμα και για ένα ερασιτέχνη προγραμματιστή να χρησιμοποιήσει ένα ευρέως γνωστό cms και να αγοράσει ένα φθηνό template για να κατασκευάσει ένα website. Στη συνέχεια δεν έχει παρά να προσθέσει το λογότυπο σας και μερικές φωτογραφίες και έτσι να σας παραδώσει έτοιμη την ιστοσελίδα σας. Στην περίπτωση αυτή –όπως καταλαβαίνετε- δεν έχει γίνει καμία μελέτη για το πώς θα αναδειχθούν τα χαρακτηριστικά της επιχείρησης σας μέσα από την ιστοσελίδα.  

Αν λοιπόν προγραμματίζετε website redesign, ρωτήστε τους υποψήφιους συνεργάτες σας, αν θα χρησιμοποιήσουν ένα ευρέως διαδεδομένο CMS με έτοιμα template ή θα κάνουν κάποιο custom website στη δική σας περίπτωση.

Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι στην περίπτωση του Wordpress μπορεί να έχουμε να κάνουμε με μία πλατφόρμα εύκολη στη διαχείριση της, που όμως παρουσιάζει και ορισμένα μειονεκτήματα. Ένα από αυτά είναι ότι μερικά plugins του δεν αποδίδουν καλά σε όλες τις συσκευές. Επιπλέον πολλά templates έχουν περιορισμούς που επηρεάζουν την ευελιξία του σχεδίου. Τέλος έχει αποδειχθεί ότι το Wordpress είναι πιο επιρρεπές σε hacking ή μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση από τα περισσότερα custom cms.
 

Λάθος #3: «Θέλω μια ιστοσελίδα που να μου αρέσει»


Μία παγίδα στην οποία πέφτουν πολύ συχνά πελάτες και web developers είναι ότι βλέπουν το σχεδιασμό της ιστοσελίδας ως ένα πεδίο όπου πρέπει να επικρατήσει προσωπική τους άποψη.

Οι πελάτες από τη μία θέλουν μία ιστοσελίδα η οποία να ικανοποιεί τα προσωπικά τους γούστα. Από την άλλη οι web developers θέλουν μία ιστοσελίδα η οποία δεν θα τους δυσκολέψει στο σχεδιασμό και όπου θα ανταποκρίνεται στα δικό τους σχεδιαστικό πρότυπο. Ποιος έχει το δίκιο;





Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πάντα ότι η διαδικασία σχεδιασμού δεν είναι μία διελκυστίνδα που ο καθένας πρέπει να επικρατήσει. Την πρώτιστη σημασία την έχει αυτό που στο digital marketing ονομάζεται user experience (εμπειρία χρήστη). Η ιστοσελίδα γίνεται για τον χρήστη, τον υποψήφιο πελάτη. Αν δεν αρέσει σε εκείνον και δεν τον διευκολύνει, ώστε να προτιμήσει τα προϊόντα και την εταιρεία μας, τότε τίποτα άλλο δεν έχει αξία.

Μία εταιρεία marketing όπως η Bizz, διαθέτει την εμπειρία και τα εργαλεία για να μπορεί να ανιχνεύσει τα «θέλω» των υποψήφιων πελατών. Εμείς συνήθως δίνουμε τη δυνατότητα στους υποψήφιους πελάτες μας να επιλέξουν ανάμεσα από δύο demo. Σε κάθε ένα από αυτά, έχει γίνει ειδική μελέτη τόσο για τα συστήματα χρωμάτων που χρησιμοποιούνται, την τοποθέτηση των διαφόρων αντικειμένων καθώς και το περιεχόμενο που πρέπει να εμφανίζεται. Μπορούμε να αιτιολογήσουμε στους πελάτες μας το κάθε στοιχείο που έχουμε χρησιμοποιήσει, ώστε να είναι σίγουροι ότι οι επισκέπτες θα απολαύσουν μία υψηλής ποιότητας εμπειρία στην ιστοσελίδα τους.

 


Λάθος #4: «Το website μου έχει καθυστερήσει να βγει online»


Αυτό το πρόβλημα προκύπτει συχνά γιατί δεν έχει τεθεί από την αρχή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου. Άλλοτε οι πελάτες για εξοικονόμηση κόστους επιλέγουν να συνεργαστούν με ερασιτέχνες ή part time web designers. Ως αποτέλεσμα είναι αιχμάλωτοι στο δικό τους πρόγραμμα και τις περισσότερες φορές να υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση του έργου.

Η συνεργασία με μία σοβαρή εταιρεία μάρκετινγκ μπορεί να σας δώσει τη σιγουριά ότι τα χρονοδιαγράμματα θα τηρηθούν. Επίσης αν δεν σχεδιάζετε απλώς μία νέα ιστοσελίδα, αλλά ταυτόχρονα ετοιμάζετε ένα ολοκληρωμένο marketing plan, τότε σίγουρα χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια. Για να επιτύχει η όλη προσπάθεια, απαιτείται η συνεργασία του web designer, του marketer, του ειδικού για το SEO, του content creator και άλλων. Αν όλοι αυτοί δεν είναι επαγγελματίες που λειτουργούν σε ανάλογα πρότυπα, τότε πολύ δύσκολα θα δείτε την ιστοσελίδα σας σύντομα online στο Internet.


Οι επιτυχημένες ιστορίες δεν κρύβουν μυστικά


Βρισκόμαστε στο 2019 και το Ιnternet οδηγεί τις περισσότερες αποφάσεις αγοράς των καταναλωτών. Πως όμως θα τους φέρετε κοντά στην επιχείρηση σας, αν η ιστοσελίδα σας δεν είναι σχεδιασμένη για αυτό; Είναι φανερό λοιπόν ότι η επένδυση σε μία άρτια ιστοσελίδα μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις σας.

Αναμφισβήτητα το κόστος είναι ένας σημαντικός παράγοντας σε κάθε επιλογή. Έχετε την επιλογή να πληρώσετε ένα φοιτητή ή κάποιον γνωστό σας με ένα μικρό χαρτζιλίκι για να φτιάξετε μία ιστοσελίδα. Όμως δεν είναι η δουλειά σας πολύ πιο σημαντική ώστε να αφιερώσετε ποιοτικό χρόνο και πόρους στην επιτυχία της;

Όταν κάποιος πλοηγείται στο website σας, αξιολογεί την επιχείρησή σας, χωρίς να μιλάει μαζί σας. Σχηματίζει μια εικόνα για εσάς από αυτό που βλέπει. Μπορεί να είναι καλή εικόνα, μπορεί όμως και όχι. Εσείς του δίνετε το υλικό για να αποφασίσει. Γιατί λοιπόν να μην τον βοηθήσετε να σας αξιολογήσει σωστά;

Χρειάζεστε επαγγελματική συνεργασία στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας; Ελάτε να γνωριστούμε. Καλέστε μας στο 210 344 48 για να κανονίσουμε μία δωρεάν συνάντηση.