Συμβουλές Επιτυχίας

 
5 Φεβρουάριος
2018

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ INTERNET;

ΠΩΣ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ INTERNET;
 
Σε αυτό το άρθρο μπορείς να διαβάσεις πως η δημιουργία eshop με τις κατάλληλες προδιαγραφές μπορεί να σε βοηθήσει να κάνεις πωλήσεις μέσω ίντερνετ.



Για να βρίσκεσαι σε αυτό το άρθρο μάλλον έχεις σκεφτεί τη δημιουργία eshop για να μπορείς να κάνεις πωλήσεις μέσω ίντερνετ.

Στο διάστημα που σε απασχολεί αυτό θέμα, είμαι σίγουρος ότι θα έχεις ακούσει όλων των ειδών τις απόψεις, από ειδικούς και μη. «H δημιουργία e-shop είναι εύκολη και θα σου λύσει το πρόβλημα των χαμηλών πωλήσεων» ή «οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ είναι το αύριο» λένε πολλοί. Από την άλλη πλευρά θα ακούσεις κάποιους που θα λένε: «Το δοκίμασα και είναι χαμένα χρήματα. Δεν αξίζει».

Που ακριβώς είναι η αλήθεια και που η υπερβολή; Αξίζει να επενδύσεις στη δημιουργία eshop;

Θα μπορούσαμε εύκολα να σου πούμε: «ναι αξίζει»! Αλλά θα πρέπει να αιτιολογήσουμε το γιατί και κυρίως πώς πρέπει να δημιουργήσεις το eshop σου για να αξίζει την προσπάθεια που θα καταβάλλεις.

4 μύθοι για την δημιουργία eshop


Στη Bizz –όπως μπορείς να διαπιστώσεις- επενδύουμε στην υπεύθυνη πληροφόρηση σου. Δεν θέλουμε να πάρεις μια βιαστική απόφαση με βάση το συναίσθημα. Προτιμούμε να σου εκθέσουμε όλα τα εκείνα δεδομένα, που θα σε βοηθήσουν να πάρεις την ποιο σωστή για εσένα απόφαση.  
Για αυτό πριν απαντήσουμε στο ερώτημα σου: «Πως μπορώ να κάνω πωλήσεις μέσω ίντερνετ;», θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε 4 μύθους γύρω από την δημιουργία eshop.

Μύθος #1 – Στο ίντερνετ πουλάνε τα πάντα
Όχι! H αλήθεια είναι ότι δεν μπορείς να πουλήσεις οτιδήποτε στο ίντερνετ, ειδικά αν πρόκειται για ένα πολύ κακό ή μη χρήσιμο προϊόν. Σε ένα φυσικό κατάστημα -αν πουλάει κάποιος κακό προϊόν- μπορεί να περάσει αρκετός καιρός μέχρι οι πελάτες του να το διαπιστώσουν και να πάψουν να τον προτιμούν. Στο internet αρκούν μερικές κακές κριτικές στα social media για να καταστρέψουν οριστικά την φήμη σου και να δεις να μηδενίζονται οι πωλήσεις σου.

Επίσης συχνά ακούω ανθρώπους που λένε: «θέλω να κάνω πωλήσεις μέσω ίντερνετ, αλλά δεν ξέρω τι να πουλήσω». Όπως σε μια φυσική επιχείρηση για να πουλήσεις το προϊόν σου πρέπει να είσαι καλός γνώστης των ιδιοτήτων του και της αγοράς, το ίδιο ισχύει και στις πωλήσεις μέσω ίντερνετ με τη δημιουργία eshop. Το ότι μπορεί να μην έχεις άμεση επαφή με τον πελάτη, δεν σε απαλλάσσει από την ανάγκη να ξέρεις τι είναι αυτό που πουλάς.

Συνεπώς στο ίντερνετ πουλάνε μόνο τα καλά προϊόντα από καλούς πωλητές.

Μύθος #2 – Ότι eshop και να έχεις πουλάει
Η δημιουργία eshop σήμερα είναι ποιο εύκολη από ποτέ. Μπορείς με πολύ μικρό κόστος να βρεις online εφαρμογές που μέσα σε λίγα λεπτά θα έχεις έτοιμο το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα. Δεν χρειάζεται να σχεδιάσεις ή να ψάξεις και πολύ. Αρκεί να «ανεβάσεις» μερικές φωτογραφίες των προϊόντων σου, τιμές και στοιχεία επικοινωνίας και είσαι σε θέση να κάνεις πωλήσεις μέσω ίντερνετ.

Τώρα βέβαια αν θα μπορέσεις όντως να κάνεις πωλήσεις με αυτό τον τρόπο είναι ένα άλλο θέμα. Γιατί στην πράξη δεν αρκεί να αποκτήσεις ένα οποιοδήποτε eshop. Όπως δεν αρκεί να κατέβεις με ένα οποιοδήποτε αμάξι σε αγώνες αυτοκινήτου με σκοπό να κερδίσεις. Ο «πρωταθλητισμός» απαιτεί να έχεις όλο το πακέτο, μεταξύ των οποίων ένα λειτουργικό και όμορφο eshop.

To ηλεκτρονικό κατάστημα που κάνει πωλήσεις πρέπει να είναι εύκολο να βρεθεί από τους πελάτες μέσα στο χάος που λέγεται ίντερνετ. Για το λόγο απαιτείται να είναι τεχνικά κατασκευασμένο για να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης (SEO friendly). Επίσης οφείλει να παρέχει στον επισκέπτη μια υψηλής ποιότητας εμπειρία αγορών (User Experience).

Θέλεις να πούμε την αλήθεια; Τα προκατασκευασμένα eshop μπορεί να έχουν χαμηλό κόστος, που να τα κάνει ελκυστικά, αλλά δεν έχουν κανένα από τα παραπάνω στοιχεία. Και αυτό γιατί δεν είναι κατασκευασμένα και παραμετροποιημένα βάση των δικών σου δεδομένων και επιλογών.

Μύθος #3 – Οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ είναι εύκολες
Θα ήταν ψέματα να σου πούμε ότι υπάρχουν μαγικές συνταγές που απογειώνουν τις πωλήσεις μέσω ίντερνετ. Αν πιστεύεις ότι η δημιουργία e-shop θα σε απαλλάξει από την ανάγκη να εργάζεσαι, λυπάμαι αλλά δεν θα σου πούμε ότι έχεις δίκιο.

Όντως οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ μπορεί να σου δίνουν την ελευθερία να επιλέξεις το χώρο από όπου θα εργάζεσαι και να έχεις ένα σχετικό έλεγχο του χρόνου σου. Αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δεν σημαίνει ότι θα πουλάς χωρίς να εργάζεσαι και να κουράζεσαι. Πίσω από τα επιτυχημένα success stories που διαβάζεις, υπάρχουν άνθρωποι που έχουν επενδύσει και συνεχίζουν να επενδύουν ατέλειωτες εργατοώρες.

Μύθος #4 – Οι πωλήσεις μέσω ίντερνετ δεν χρειάζονται στρατηγική

Τίποτα δεν απέχει περισσότερο από την αλήθεια όσο αυτή η  φράση.

Αν τα πράγματα ήταν τόσο απλά, θα πουλούσαν όλα τα eshop που υπάρχουν. Το κάνουν; Όχι βέβαια! Στην πραγματικότητα μόνο ένα μικρό ποσοστό των e-shop μπορεί να χαρακτηριστεί πολύ επιτυχημένο. Η διαφορά τους με τα υπόλοιπα δεν είναι στα κεφάλαια ή τις εταιρίες που τα στηρίζουν. Η επιτυχία τους έχει να κάνει περισσότερο με την ύπαρξη και την πιστή εφαρμογή συγκεκριμένης στρατηγικής.

 

Πώς να βρεις τη συνταγή της επιτυχίας!


Αν βρεις την δική σου κατάλληλη στρατηγική έχεις βρει την συνταγή της επιτυχίας. Σε αυτό δεν υπάρχουν έτοιμες συνταγές άλλων που εσύ απλά τις παίρνεις και τις εφαρμόζεις. Άλλωστε αυτό που είναι επιτυχημένο στην δική σου περίπτωση, σε κάποιον άλλο μπορεί να αποδειχτεί φιάσκο.

Στην Bizz ενδιαφερόμαστε πολύ να δούμε το eshop σου να πετυχαίνει και να γίνεται ένα digital property με μεγάλη αξία. Για αυτό το λόγο, εκτός από τη δημιουργία eshop μπορούμε να σε βοηθήσουμε να βρεις τη κατάλληλη στρατηγική σου. Με τις τεχνικές growth hacking marketing που χρησιμοποιούμε, είμαστε σε θέση να κάνουμε το eshop σου να παράγει πωλήσεις και να φέρνει κέρδη.

Στη συνέχεια θα αναλύσουμε τα 10 βήματα που θα σε βοηθήσουν να απαντήσεις στο ερώτημα: «Πως μπορώ να κάνω πωλήσεις μέσω ίντερνετ;».

Τι λες; Ξεκινάμε;

Βήμα 1: Ανάλυσε τα πλεονεκτήματα και τις αδυναμίες σου


Πρέπει να γνωρίζεις επακριβώς σε τι είσαι καλός και να βρεις έναν τρόπο να το χρησιμοποιήσεις για να οικοδομήσεις την επιχείρησή σου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει το γνωστικό πεδίο σου, τις ικανότητες που έχεις, την εμπειρία από τομείς δραστηριότητας, τις γνωριμίες σου και κυρίως τα προϊόντα/ υπηρεσίες που ξέρεις να παράγεις. Η αυτογνωσία είναι ζωτικής σημασίας για την οικοδόμηση της επιχείρησής σου.

Θα χρησιμοποιήσεις τα πλεονεκτήματα σου και θα μάθεις να εστιάζεις σε αυτά.
Το να γνωρίζεις σε τι έχεις πλεονέκτημα και σε τι υστερείς θα σου δώσει μια καλή κατεύθυνση ως προς το ποιο τομέα μπορείς να ακολουθήσεις.

Βήμα 2: Όρισε σε ποιους θα πουλήσεις, βρες το κοινό σου.


Μόλις γνωρίζεις τα δυνατά και αδύνατα σημεία σου, μπορείς να ξεκινήσεις να ορίζεις το κοινό σου. Προσπάθησε να απαντήσεις σε ερωτήματα όπως:
  • Σε ποιους θα κάνω πωλήσεις μέσω ίντερνετ;
  • Βρίσκεται το κοινό μου στο ίντερνετ; Συνηθίζει να αγοράζει online προϊόντα σαν το δικό μου;
  • Είναι το μέγεθος του κοινού μου τέτοιο ώστε να αξίζει να επενδύσω στην δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ;
  • Ποια χαρακτηριστικά έχει; Ποια ανάγκη θέλει να καλύψει αγοράζοντας το προϊόν μου;
Οι απαντήσεις σε ερωτήσεις σαν και αυτές θα σε βοηθήσουν να σκιαγραφήσεις με σαφήνεια το κοινό που πρέπει να στοχεύσεις. Αυτό θα σε γλυτώσει από πολύ κόπο και έξοδα.

Βήμα 3: Επίλεξε το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα


Σε αυτό το βήμα πρέπει να βρεις το στοιχείο που θα κάνει το eshop σου να διαφέρει από όλους τους ανταγωνιστές σου. Σκέψου το απλά: αν ο πελάτης μπορεί να βρει αυτό που πουλάς και αλλού, σε καλύτερη τιμή, με γρηγορότερη παράδοση και με καλύτερους όρους, γιατί να προτιμήσει εσένα;

Αυτό λοιπόν που χρειάζεσαι είναι ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα κάνει την προσφορά σου να διαφέρει. Τι μπορεί να είναι αυτό; Χαμηλότερη τιμή. Καλύτερη εξυπηρέτηση. Καλύτερη ποιότητα. Γρηγορότερη παράδοση. Αυτές είναι μερικές πιθανές εκδοχές. Ότι και αν επιλέξεις φρόντισε να είναι πραγματικό το όφελος για τον πελάτη.

Βήμα 4: Δημιουργία e-shop με προδιαγραφές


Τώρα ήρθε η ώρα για να δημιουργήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Όπως είπαμε και προηγουμένως, απέφυγε τις έτοιμες λύσεις που δεν σου δίνουν πολλές δυνατότητες.

Καλύτερα να επενδύσεις λίγα χρήματα παραπάνω, σ’ ένα custom eshop που θα είναι προσαρμοσμένο στις δικές σου ανάγκες και θα έχει τις υψηλές τεχνικές προδιαγραφές. Ένα τέτοιο eshop σου δίνει την δυνατότητα να διαχειρίζεσαι εύκολα μόνος σου τα προϊόντα, είναι SEO ready, έχει responsive design και διευκολύνει τον πελάτη να συναλλαχθεί μαζί σου.

Βήμα 5: Πρόσθεσε ένα blog στο eshop σου


Ανεξάρτητα του τι θα πουλάς, το blog είναι βασικό κομμάτι του σχεδιασμού σου.
Το χρειάζεσαι καταρχήν για εμπορικούς λόγους. Υπάρχουν πράγματα που δεν μπορείς να γράψεις στην σελίδα με την περιγραφή των προϊόντων. Για παράδειγμα μπορεί να θέλεις να μιλήσεις για ειδικές χρήσεις, για πλεονεκτήματα, για εμπειρίες άλλων χρηστών που τα δοκίμασαν. Αυτά όλα ή οτιδήποτε άλλο θέλεις να γράψεις, είναι καλύτερα να υπάρχουν στο blog.

Υπάρχει όμως ακόμα μια άλλη βασική χρησιμότητα του blog. Μπορεί με την σωστή εφαρμογή να σε βοηθήσει στο SEO, δηλαδή στην προσπάθεια να αναρριχηθείς στην πρώτη σελίδα Google. Τα διάφορα άρθρα που θα προσθέτεις συνεχώς στο blog παίζουν ρόλο στο να αξιολογήσει θετικότερα η Google το website σου και να του δώσει υψηλότερη κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα.

Βήμα 6: Δημιούργησε πολύ περιεχόμενο για το eshop σου


Η παραγωγή περιεχομένου θέλει δέσμευση και προσπάθεια. Δεν μιλάμε για λίγο περιεχόμενο, περιστασιακά, όταν δεν έχεις κάτι άλλο να κάνεις. «Κάθε πότε; Μια φορά την εβδομάδα είναι εντάξει;» με ρωτάνε συχνά.  Το ιδανικό θα ήταν να προσθέτεις περιεχόμενο αρκετές φορές κάθε εβδομάδα. Τι θα λες τόσο συχνά; Τα πάντα γύρω από τα προϊόντα σου. Ανάλυσε χαρακτηριστικά, πλεονεκτήματα, ιδιαιτερότητες, δώσε οδηγίες χρήσης, κάνε προσφορές, μίλα για την εταιρία σου, δώσε δωρεάν συμβουλές. Αν είχες ένα φυσικό κατάστημα και μπορούσες να μιλάς face to face με το πελάτη, τι θα του έλεγες; Αυτά και ακόμα περισσότερα πες τα με το περιεχόμενο σου.

Μιλώντας για περιεχόμενο δεν εννοώ φυσικά μόνο για κείμενα. Δημιούργησε επίσης βίντεο, εικόνες, e-books για το eshop σου αλλά και για τα social media.

Βήμα 7: Προώθησε το περιεχόμενο σου


Δεν είναι αρκετό μόνο να δημοσιεύεις ποιοτικό περιεχόμενο αρκετές φορές κάθε εβδομάδα. Πρέπει επίσης να το προωθείς στους υποψήφιους πελάτες σου! Ακόμα και τα καλύτερα άρθρα, στην ουσία δεν υπάρχουν, αν δεν τα μάθουν και δεν τα διαβάσουν ποτέ.

Η προώθηση του περιεχομένου προϋποθέτει αρκετή και έξυπνη εργασία. Συζήτησε σε ομάδες στο Facebook που σχετίζονται με το περιεχόμενό σου, δημοσίευσε σε Pinterest, Instagram, Twitter και προσπάθησε να συνομιλήσεις με το κοινό σου. Στείλε ενημερωτικά emails (θα πούμε περισσότερα στο επόμενο βήμα), σχολίασε σε forums  σχετικά με το αντικείμενο σου και μιλά για τη δουλειά σου σε κάθε ευκαιρία που σου δίνεται στο internet. Αν το αντέχεις οικονομικά , χρησιμοποίησε επίσης τη διαφήμιση Facebook, τη διαφήμιση στο Google, το video marketing ή άλλου είδους πληρωμένες διαφημίσεις. Αν πάλι δεν έχεις χρήματα, οι παραπάνω έξυπνοι τρόποι διαφήμισης θα σε βοηθήσουν πολύ.

Θυμήσου: Έχεις επενδύσει πολλά στην δημιουργία του e-shop σου για να διστάζεις να το διαφημίσεις.

Βήμα 8: Δημιούργησε καμπάνιες email marketing


Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εξακολουθεί να είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να προσθέσεις αξία στη λίστα των πελατών σου. Για τον λόγο αυτό προσπάθησε με όσους τρόπους μπορείς να κάνεις τους επισκέπτες να σου δώσουν το email τους. Αυτές οι διευθύνσεις emails είναι το διαβατήριο σου για να έχεις μια ποιο τακτική επαφή μαζί τους. Πως;   

Δώσε στους συνδρομητές σου αποκλειστικό περιεχόμενο στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους. Μάθε τους να περιμένουν το email σου με τακτικές αποστολές (κάθε 10 ή 15 μέρες) και έξυπνο περιεχόμενο. Μπορείς να κάνεις ειδικές εκπτώσεις για τους συνδρομητές, να τους δώσεις ένα δωράκι για να συνεχίσουν να προτιμούν το ehop σου ή ακόμα και να τους γράψεις ένα περισσότερο προσωπικό μήνυμα που θα δείχνει την εκτίμηση σου για τη συνεργασία σας. Το  email marketing είναι επίσης εξαιρετικό για να πεις μια σύντομη ιστορία.

Βήμα 9: Μπορείς να είσαι σε απευθείας σύνδεση με τους πελάτες


Δημιούργησε σχέσεις σε «ζωντανή σύνδεση» με τους επισκέπτες του eshop σου. Ένας καλός τρόπος για άμεση επαφή είναι να προσθέσεις ένα Live Chat. Αυτή η λειτουργία επιτρέπει στον επισκέπτη να επικοινωνήσει άμεσα μαζί σου για να σε ρωτήσει κάτι την ώρα που το χρειάζεται. Έτσι δεν χρειάζεται να σου στείλει ένα email, που για πολλούς είναι μια βαρετή διαδικασία που τελικά δεν κάνουν. Αυτός παίρνει την πληροφορία που θέλει άμεσα και εσύ κερδίζεις τον πελάτη και αυξάνεις τις πωλήσεις μέσω ίντερνετ.

Βήμα 10: Βάλε στόχο τη βελτίωση κάθε μέρα


Εάν σκοπεύεις να γίνει το eshop σου το καλύτερο στο είδος του και να αυξάνεις τις πωλήσεις μέσω ίντερνετ,  θα πρέπει κάθε μέρα που περνάει να το βελτιώνεις. Ένα ρητό λέει πως «ότι δεν μεγαλώνει, πεθαίνει». Θα ήθελες κάτι τέτοιο για το ηλεκτρονικό σου κατάστημα;

Για αυτό κάθε μέρα κάνε βελτιώσεις στο περιεχόμενο, στις περιγραφές και τους τίτλους των προϊόντων, στον τρόπο γραφής σου, βάλε καλύτερες φωτογραφίες και video. Έθισε τον εαυτό σου σε μια νοοτροπία συνεχούς μάθησης και ανάπτυξης. Αυτό θα σε βοηθήσει εμπορικά και προσωπικά σαν άτομο.


«Πως Μπορώ να Κάνω Πωλήσεις μέσω Ίντερνετ;»


Ολοκληρώνοντας αυτό το άρθρο, πιστεύουμε ότι έχεις πλέον μια ρεαλιστική εικόνα του γιατί αξίζει η δημιουργία eshop και πως μπορείς να κάνεις πωλήσεις μέσω ίντερνετ. Σκοπός αυτής της παρουσίασης δεν ήταν να σου στρογγυλεύσουμε τις γωνίες όσον αφορά τις απαιτήσεις για να μπορέσεις να πετύχεις. Γενικά σαν φιλοσοφία στην Bizz πιστεύουμε ότι όσο ποιο ενημερωμένος είναι ο πελάτης μας, τόσο ποιο εύκολο είναι να πετύχει η συνεργασία μας. Για τον λόγο αυτό και εμείς επενδύουμε στην παραγωγή πολύ και ποιοτικού περιεχομένου, όπως μπορείς να διαπιστώσεις.

Τώρα πλέον ξέρεις τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις για να πετύχεις. Κανείς μας δεν θα σου πει ότι είναι εύκολη! Πίστεψε μας όμως αξίζει τον κόπο να την κάνεις σωστά γιατί το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει πολλαπλάσια.

Αν σε οποιοδήποτε στάδιο της διαδικασίας χρειαστείς την βοήθεια μας, θα χαρούμε να συνεργαστούμε μαζί σου. Θέλουμε να δούμε και στο δικό σου πρόσωπο την ίδια ικανοποίηση που βλέπουμε καθημερινά στα πρόσωπα δεκάδων πελατών που μας εμπιστεύτηκαν.